• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Långresa

  • Trådstartare anna_c4@spray.se (Anna)
  • Start datum

anna_c4@spray.se (Anna)

Gäst
Tänkte ge mig ut på långresa i höst (cirka September till December), och det är ju alltid roligt med sällskap. Mina funderingar hittills inkluderar åtminstone 3-4 veckors vandring i Nepal samt 1-2 veckor vid en strand. I övrigt är jag rätt flexibel, men tycker om att vandra och uppleva nya kulturer.


Hör gärna av dig även om du bara vill följa med en del av resan, eller om du kan rekommendera bra ställen att åka till.
 
Indien-Nepal

Vi är två stycken, en kille från Uppsala (dvs jag) och en tjej (Tina) från Luleå som ska iväg på långresa i höst. Vi har en biljett bokad till Mumbai den 13 oktober.


Resrutten är inte helt spikad, men vandring i Nepal blir det hur som helst, det lutar åt Annapurna runt. Lite löst ser planerna ut som följer: Från Mumbai norrut gneom Rajastan och Himachal Pradesh till Dharamsala och eventuellt Amritsar. Därifrån via Agra och Varanasi till Nepal. Går det att ordna på något praktiskt och inte allt för dyrt sätt så ska vi kanske till Tibet också. Efter Nepal bär det av mot Calcutta och kanske Darjeeling (där man kan vandra en kortare tur på några dagar) och sedan tillbaka ner mot Mumbai. Eventuellt blir det lite strand mot slutet i antingen Sydindien eller Goa.


Stämmer planerna överens kanske vi skulle kunna göra gemensam sak under åtminstone en del av resan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stoff Långresa 2005, vår-sommar Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.