Långkalsonger som åker ner...

maskon; sa:
...är inte roligt. Finns det att köpa sådana som man inte behöver dra upp stup i kvarten ?

På ren Jamska:
"Det tycks va dåligt mä karuscha ti de henn böxan!"

Fritt över satt:
"Det tycks vara dåligt med resår i de här byxorna!"

Jag har aldrig haft problem med långkallingarna så länge resåren funkat... Kan du beskriva ditt problem ytterligare?

/Andreas
 
Har upplevt samma hemska sak.
Långkallingarna ifråga var ett par craft pro, 2:a sortering. Den eventuella resår som kanske satt i midjan för länge sen, var usel.

Försvarets gröna långkallsång har en ordentlig resår i midjan och sitter defenitivt där de ska!
 
Kanske var 2:a sorteringen det var fel på...

Nog tycker jag att underställslångkallingar har bra karuscheband generellt, men till vardags (de 2-3 dagar per år jag behöver långkalsonger här i Umeå), föredrar jag långkallingar av Sidenselmas sk "Vintersiden". Bra resår, bra längd, känns inte att man har dem på sig, luktar aldrig syntetunderställ.
 
Resår i herrbenkläder är ett problem.

Jag har dock börjat misstänka att det kan vara min torktumlare som är boven till att resåren permanentas i sitt mer eller mindre utsträckta läge i kalsingarna. Ibland tar man intet ont anande fram ett par nytvättade herrtrosor, som vid hanteradet och påklädantet ger ifrån sig ett olycksbådande sprak.

Därefter är underbyxorna obrukbara. Har funderat över vad som händer, men tror att det kan vara så att de blir överhettade i torktumlaren.
 
Mezzner; sa:
Resår i herrbenkläder är ett problem.

Jag har dock börjat misstänka att det kan vara min torktumlare som är boven till att resåren permanentas i sitt mer eller mindre utsträckta läge i kalsingarna.
Förutom ovanstående, som jag instämmer i, får jag en känsla av att "herrbenkläder" generellt håller dålig kvalitet. De börjar noppa efter ett par tvättar, och några tvättar senare åker resåren, tråd för tråd. Detta gäller oavsett om det är Dressmans 2 par för en hundring, eller Björn Borg för 250+ kr/paret.
 
Både "äkta" craft och liknande av samma typ använder jag - i stort sett varje dag okt. - mars, trots att jag åxå bor i ume. Jag är en kontorsråtta som fryser av att sitta stilla länge...

Detta med resår kanske är hela boven. Jag har funderat lite på om de helt enkelt är sydda för nån annan kroppsform, men jag har ju nästan ingen kroppsform alls, så då borde ju allt passa (?)
 
kardborre

sätt kardborre på insidan av byxorna. Då är det bara att hoppas att byxornas vilja att vara uppe är starkare än långkalsongernas svaghet för jordens dragningskraft.

Berätta gärna vilka som vann om du provar.
 
Jag såg att Marmotta i en tidigare tråd nämnde att han har med sig kiltnålar i sin reparationsask. Det kanske kan vara något? Fästes i löshullet...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.