lättvikts schampo?

Man vill ju inte bära med sig någon vätska i onödan, så finns det något schampo i fast form, eller hög koncentrerat? Tvål i håret känns inte riktigt bra. Det kliar lätt i hårbotten. Kanske finns det någon special tvål som fungerar.
 
Apoteket har flaskor med vanligt flytande schampo som rymmer 50ml. De är även återfyllningsbara, jag brukar ha en med schampo och en med diskmedel.

Apoteket har även andra små förpackningar, tex 30ml hudkräm och 50ml raklödder. Perfekt att ha i neccesären.
 
mekstr; sa:
Man vill ju inte bära med sig någon vätska i onödan, så finns det något schampo i fast form, eller hög koncentrerat? Tvål i håret känns inte riktigt bra. Det kliar lätt i hårbotten. Kanske finns det någon special tvål som fungerar.

Här är en lösning som alla UL:are med smak för havregrynsgröt borde älska!!!

http://www.bratips.net/mode.htm#torrschampo

Själv har jag med mig en väldigt liten flaska/behållare med nån vanlig schampoo. Det funkar fint att tvätta både händer, kropp och hår med. För övrigt tvättar jag mig inte så ofta när jag är ute.

Peter
 
pal2; sa:
mekstr; sa:
Man vill ju inte bära med sig någon vätska i onödan, så finns det något schampo i fast form, eller hög koncentrerat? Tvål i håret känns inte riktigt bra. Det kliar lätt i hårbotten. Kanske finns det någon special tvål som fungerar.

Här är en lösning som alla UL:are med smak för havregrynsgröt borde älska!!!

http://www.bratips.net/mode.htm#torrschampo


Peter

Fantastiskt! Å när man har borstat grynen från sin håriga kropp, så har man extra kalorier i morgongröten!

//J
 
Själv hade jag sån oförskämd tur att bli tunnhårig i unga år. Mindre hår, mindre schampo, lättare packning. Dessutom en bättre aerodynamisk utformning, dvs man kan gå snabbare.
 

avslutad210712

Gäst
MAB; sa:
Själv hade jag sån oförskämd tur att bli tunnhårig i unga år. Mindre hår, mindre schampo, lättare packning. Dessutom en bättre aerodynamisk utformning, dvs man kan gå snabbare.

Har väl inte haft den turen ännu så länge men jag hjälper naturen på traven genom att klippa mig kort inför sommaren. Fast de flesta anser väl inte att min 3 mm's snagg kan kallas för att klippa sig utan mer liknar det vid en slarvig rakning *L*. Men visst ger det resultat på det sättet att jag dels behöver bära med mig mindre mängd schampoo och dels att håret inte ser lika smutsigt ut oavsett om jag tvättar det eller ej.
 
schampotvål

Schampotvål (tror det var Lush)funkar jättebra,köpte 3 bitar på förra höstmarknaden och de löddrar hur bra som helst i kallvatten,en liten bit ur en kaka räcker att ha med på en "normaltur".
 
Emmma; sa:
Jag köper "schampotvål" på Lush. En hård schampoo som väger knappt någonting och som räcker nästan hur länge som helst.

http://www.lush.se

Häftigt, och de var bra för veganer också! Det här borde också tilltala UL:are, en schampoo man kan bli ren i håret OCH äta! :) Skämt åsido, verkar vara OK. Men är det stor skillnad mot att tvätta sig i håret med en vanlig tvål? Det har man ju gjort vid behov med hyfsat resultat.

Hmmm, när jag tänker efter brukade jag raka mig med rakgel gjort på alger eller nåt sånt en gång i tiden.

Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Blarf Lättvikts ryggsäck för längre vandring Utrustning allmänt 58

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.