Lämplig present åt isfiskare?

Min fiskeintresserade farbror fyller jämnt och jag är på jakt efter lämplig present. Har funderat på Fällkniven F2, men är nyfiken på andra förslag. Han brinner för isfiske. Förutom standardutrustning, som han han antagligen redan har, finns det några schyssta bra-att-ha-prylar som han kan tänkas uppskatta?
 
Eärendil;397085 sa:
Min fiskeintresserade farbror fyller jämnt och jag är på jakt efter lämplig present. Har funderat på Fällkniven F2, men är nyfiken på andra förslag. Han brinner för isfiske. Förutom standardutrustning, som han han antagligen redan har, finns det några schyssta bra-att-ha-prylar som han kan tänkas uppskatta?

Snoka med vänner till honom vad han har !
(förutsätter att han har säk.utrustning, isdubbar,ispik,livlina)
Förutom det o beten,pilkar,lina,isskopa,borr,spö, etc.

Några förslag från mig : Varm s.k. scooteroverall, Älg/renskinns-sulor, vindskydd för isfiske,
Ny kaffetermos, mat-termos ( sån man kan äta ur),isbroddar,sparkstötting,sittunderlag av renskinn, varma vantar,varma kängor, pannlampa (om det blir sent på isen), fiskerygga m stol,
varmt liggunderlag, så han kan ligga o titta ner i hålet, nyutkommen isfiskebok, hmmm, nu tog fantasin slut den här gången.
 
Senast ändrad:
Snoka med vänner till honom vad han har !
(förutsätter att han har säk.utrustning, isdubbar,ispik,livlina)
Förutom det o beten,pilkar,lina,isskopa,borr,spö, etc.

Några förslag från mig : Varm s.k. scooteroverall, Älg/renskinns-sulor, vindskydd för isfiske,
Ny kaffetermos, mat-termos ( sån man kan äta ur),isbroddar,sparkstötting,sittunderlag av renskinn, varma vantar,varma kängor, pannlampa (om det blir sent på isen), fiskerygga m stol,
varmt liggunderlag, så han kan ligga o titta ner i hålet, nyutkommen isfiskebok, hmmm, nu tog fantasin slut den här gången.

Bra förslag, tack så mycket. Skoteroverall kan komma till pass. Pannlampa är alltid gångbart liksom fodrade vantar. Isfiskebok låter intressant. Har du namn på någon?
 
Bra förslag, tack så mycket. Skoteroverall kan komma till pass. Pannlampa är alltid gångbart liksom fodrade vantar. Isfiskebok låter intressant. Har du namn på någon?



Nej, jag har ingen koll på dessa böcker, men kolla nätbutikernas utbud, brukar va bra pris jämfört bokhandeln.
Ett tips : kolla på bokhandeln på stan, kolla innehållet,bilderna o så på lämplig bok, sen
memorerar du titeln o köper den på nätet istället, ofta fri frakt, billigare.
peter1959
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Llama Kastspö till nybliven pensionär (present) Fiske 18
magnus_asplund Födelsedags present Fiske 10
srpp Present till flugfiskare? Fiske 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.