• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

kvinnligt/manligt

Hej tjejsidan!
Jag tycker det är bra att tjejer får ett forum att diskutera uteliv i väntan på att världen blir mer jämställd och att en mängd killar, typ han som skrev det första inlägget här, ändrar inställning.
Sådana inlägg ökar bara förståelsen för att tjejsidor måste finnas.
Tycker jag.
Puss och kram alla människor, snart är det sommar!
 
Instämmer helt med dig Ulrika. Det finns ju tyvärr uppblåsta typer som jagar sin identitet iklädda fiberpäls, med whiskeyflaska och stenhårda kommentarer, i alla fall har jag mött dem i Nallostugan. Oftast är dessa typer, män som försöker leka Jan Gulliou och Leif G W Persson som reser till äventyret på 40- årsdagen. (Intet ont om fiberpälsar, whiskey eller Jan Gulliou)

Det flesta friluftsmänniskor är sympatiska och det är bättre att fokusera på dem.

Avslutningsvis hoppas jag att de män som har behov av att hävda sig finner andra forum att göra detta på. Tjejer har varit friluftsintresserade lika länge som män. Det handlar ju inte om att bära mest antal kilo...
 
Mest kilon

Tjejer klarar sig otroligt bra ute i naturen minst lika bra som vi killar. Vet detta av egen erfarenhet inte minst inom den frivillga försvarsverksamheten och där mest ungdomsutbildning, där killarna för att vara märkvärdiga ska bära så mycket som möjligt och sedan är helt slut efter några kilometer medans tjejerna oftast är smartare och bara bär sådant som de verkligen behöver och då behöver en packning inta alls vara tung.

/ralf
 
Just de!

Om man är lite listig så slipper man bära så tungt.
Det är min förhoppning att vi i detta forum ska kunna hjälpas åt att utveckla denna "listighet". Mitt " trick" till klätteranmarchen i helgen är pulka och stighudar.
Att slippa undan prestigetrycket är en fördel som jag tycker vi tjejer bör hjälpas åt att bevara.

/Anna
 
Så självklart.

Oj, jag tycker att det är så överflödigt men kommentarer som "Tjejer klarar sig otroligt bra ute i naturen minst lika bra som vi killar"! Det är väl självklart... Fanns det någon tvekan om det?
 
Bullshit!

Min erfarenhet är att kvinnor inte alls klarar sig lika bra som män i naturen!Dom gör ju allt på fel sätt (visserligen blir det alltid mycket bättre än när jag gör det)och glömmer alltid att tala om hur duktiga dom är, har dom inte förstått att livet är en tävling?? Kom ihåg att det inte är upplevelsen som räknas utan ljuget på puben.
 
trött på tjebbel...

Gör inte den här utmärkta sidan till något sorts forum för feminism och kvinnligt tjebbel.
Låt tjejerna ha sin sida där de kan diskutera små ryggsäckar, portionsförpackat käk etc om det är nödvändigt. Förstår inte vad debatten leder till?
 
Smaksak!

Håller med om att för många är "ljuget på puben" viktigare än upplevelsen. Men vi är ju alla olika, själv påstår jag att jag är ute för upplevelsen men visst blir många situationer roligare att skratta åt efteråt än just när det händer.

/Anna Panna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
POA9 Kvinnligt res/tursällskap sökes av 34 årig skåneman. Tjejforum 0
Karin K kvinnligt forum? Tjejforum 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.