Klintemåla- Tyrislöt 17/7-25/7

Låter jättetrevligt men...

... jag hoppas vara på väg åt motsatt håll samma period, från Oxelösund och så långt jag nu kommer. Kanske till målet Byrum, Öland. En bit kommer jag nog, det blir så långt som det blir. Vi kanske möts?
 
6-7 dagar tänkte jag. Med reservation för att överfart till Öland beror på vädret.
Men jag kan ha helt fel. Motvind, hård vind, mycket sjö, regn och andra motigheter kan ju ta bort nöjet helt eller sinka mig nåt dygn. Jag planerar alltså att färdas en vecka och kommer så långt jag kommer. Jag avbryter också när jag inte har något nöje av färden längre. Dagsetapper 3-4,5 mil. Något dygn längre och något dygn mindre. Har lagt ut inre och yttre färdalternativ. Räknar med en total sträcka på 23 mil. Detta blir min längsta kanotfärd hittills och det var länge sedan sist. Jag har inte färdats ensam tidigare men ser faktiskt fram emot att göra det.
 
Ok det blir som vi då fast tvärtom, och vi kommer att paddla två-tre mil om dan och förra gången då vi paddlade norrifrån blev det sjutton mil, och jag får väl lov att önska dig motvind, ; )
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
krilars Nattläger klintemåla Paddling allmänt 0
gumpalärarn Klintemåla Paddling allmänt 0
Schneeberger Tre dagar i Tyrislöt Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.