Klättringskurs

Hejsanhej

söker efter en 5-7 dagar lång kurs för nybörjare/medel klättrare. Har tittat lite på UCPA och Lofoten, men undrar om det finns nån kurs som ligger lite närmare Sverige?
Någon som har något ställe att rekommendera?

/Louise

En del arrangörar har kurser i Nissedal i södra Norge. Det är inte sverige, men klart närmare än Lofoten för större delen av befolkningen.

Varför leta kurser utomlands?! Finns ju väldigt bra utomhus-kurser här i Sverige! I alla fall här i Bohuslän där jag bor! :cool:

//Gustav

Frågan gällde kurser på 5-7 dagar. Det är inte ofta som man hittar såna i sverige, undantag keb-kursen som dock inte är nån nybörjarkurs.

teoek; sa:
Frågan gällde kurser på 5-7 dagar. Det är inte ofta som man hittar såna i sverige, undantag keb-kursen som dock inte är nån nybörjarkurs.

Det finns nybörjarkurser och fortsättningskurser och då blir det totalt kurs på 5 dagar.

ska åka till chamonix i slutet av juli för en veckas nybörjar kurs hade tänkt o ta bilen dit så det vore bara att hänga med

Du kan alltid lägga ihop några olika kurser så att du får ett innehåll på 5-7 dagar som passar dig. Först en fortsättningskur (du skriver att du är medelgod, så jag antar att nybörjarkursen är överflödig), därefter en kurs i kamraträddning och sedan något annat, kanske isklättring, firningstekniker eller aidklättring? Kolla in http://www.klatterskolan.se , de har mycket erfarna instruktörer som finns på flera ställen i landet (vi vet ju inte var du bor).

stefan82; sa:
ska åka till chamonix i slutet av juli för en veckas nybörjar kurs hade tänkt o ta bilen dit så det vore bara att hänga med

Chamonix lät intressant =) Kan du inte maila mig och berätta mer om det hela? louise_q_@hotmail.com

Tack för alla andra svar! Har mycket att kolla upp nu...
/Louise

Virrhönan; sa:
stefan82; sa:

Chamonix lät intressant =) Kan du inte maila mig och berätta mer om det hela? louise_q_@hotmail.com

Tack för alla andra svar! Har mycket att kolla upp nu...
/Louise

Är oxå mycket intresserad av någon kurs, gärna med alpin inriktining. chamonix låter ju inte dumt :).

Är mycket nyfiken på vad det är för kurs? Grymt sugen på att hänga på!

Mvh,
filip

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg