Klättring i Norge - Geilo.

Ska dra iväg till Norge och jobba strax, närmare bestämt i Geilo.. Är lite osäker på om man ska ta med sig isklätterprylarna ner och harva lite på isen nån gång när man har ledigt och är trött på att åka skidor.. Är det någon som rör sig i krokarna i vinter eller får man nöja sig med att sola hela vintern isåfall? Är inte direkt något proffs på isklättring!
 
Hej! Företaget Rockadventure anordnar ju kurser i Hemsedal trakten under vintern, har hört mkt bra om dessa kurser, kika på deras hemsida vetja! Har själv bokat mig på en kurs, nybörjare..
 
Hej! Företaget Rockadventure anordnar ju kurser i Hemsedal trakten under vintern, har hört mkt bra om dessa kurser, kika på deras hemsida vetja! Har själv bokat mig på en kurs, nybörjare..

Jag var på en tur med dom strax efter nyår i fjol och kan starkt rekomendera dom.

Det är ca 8 mil till Hemsedal. Du har också Golsjuvet (VM arrangerades här några år sen) som ligger lite närare ca 6 mil eller på Rotneim 4,5 mil från Geilo. Vet inte riktig hur det ser ut uppe vid Geilo men du kan ju höra med turistkontoret. Tlf: +47 32 09 59 00
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.