Klätterväggar Luleå samt klätterkompis?

Hej på er!

Har nyligen flyttat upp till Boden och har febril abstinens efter klättring! Någon som har tips på nån bra inomhusvägg i luleå med omnejd? kollat lite på nätet men blev inge klokare av det...

Skulle va kul å träffa någon att klättra med också=) Är 24 bast, har klättrat ett år och klättrar sexor. Om det är någon som behöver en replagskamrat för sportklättring och bouldring är det bara å höra av er!


mvh

Andreas
 
Hej, jag bor inte där och klättrar inte heller, men Aktivitetens Hus (heter det väl?) nere på Gültzauudden har en åtminstone rätt bred vägg. Där hänger bl a friluftsinriktningen på idrottsgymnasiet. Väggen är bara något år gammal.

Lycka till! (från en Lulebo-to-be-but-not-anymore)
/A.
 

avslutad210712

Gäst
STIL ute på Porsön hade en vägg förut och jag har svårt att tro att den inte finns kvar.
 
Ta kontakt med Luleklättrarna www.luleklattrarna.se (Ordföranden Anders Strömberg bor i Boden.) De hade förut telefonnummer på hemsidan men nu finns det en mejladress i stället. Fråga efter numret till Marcus Lagerkvist som är klättervägg- och tävlingsansvarig i styrelsen, boulderingfreak och dessutom en trevlig kille i din ålder.

De klättrar på STIL-väggen som nämns i tidigare inlägg och på flera bra ställen utomhus, framför allt i Älvsbyns kommun. Jag träffade dem i våras när de förberedde en boulderingtävling i Kantarberg. Där har de gjort i ordning ett 50-tal problem.

Medelsvårt problem i Kantarberg:
kantarberg.jpg
 
Senast ändrad:
Klättervägg finns på Hälsans Hus i Luleå.

Klätterväggen på STIL är faktiskt borta till förmån för en ny i deras ombyggda lokaler.

Du hittar den mesta informationen om fyrkanten-området på http://borrbult.unx.nu/

Bor själv i Boden.

/Fredrik
 
Klätterkompis

Jaaa
jag vill klättra,
har just flyttat till lule och söker oxå en klätterkompis,
klättrat till och från, lite här och där under ett antal år
/Kattis
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jtoyra Klättrare i sörmland, sthlm o Luleå! Sportklättring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.