Klätterbara nät i Stockholmsområdet

I brist på is och ute efter träning så finner jag det givande att "isklättra" på nät. Men jag har inte sett så många med höjd. Visst, man kan traversera runt en fotbollsplan, men det känns roligare att leda på höjden. Nån som känner till nåt nät som man i teorin skulle kunna klättra på? För ifall det är olagligt så kommer jag bara att åka dit och titta.

Sen så vet jag att man kan dry-toola också, men det är inte det jag är ute efter. :)
 
annat klätterbart...

Även om man inte ska vara uppe och klänga på stora timmerhögar, som kan börja rulla, så är såna ganska bra att leka runt på. Jag menar såklart ändarna på stockarna som går att hugga i och klättra på.

Har hittat ett par riktigt höga efter skogsröjning efter stormar osv.

Och varför finns det ingen artificiell inomhusisvägg här i Stockholm?
 
Utan hänsyn till den legala eller egentligen ens den tekniska delen av problemet så kan jag konstatera att det finns gunnebonät att klänga i på bergsskärningar omedelbart söder om Södertälje.

Motorvägen passerar i Pershagentrakten ett par relativt imposanta bergsskärningar (kanske 20 m eller mer), där ungefär hälften är täckt med nät.

Det är rätt brant, och på vintern brukar det nog vara möjligt att isklättra.

Mellan motorvägens avbärarräcke och väggarna är det kanske 5-10 m.

Man kan hitta bra anmarschvägar så att man inte behöver ställa bilen på motorvägen... :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Yakherden Klätterbara isar? Isklättring 33
Pallet Isläget i stockholmsområdet 2019 Isklättring 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.