Kjerag

Finns det någon som vill åka till Kjerag i Norge och klättra bigwall i juni månad. Har varit ett flertal gånger på Kjerag men fått ge upp pågrund av dåligt väder. Har varit uppe på Fjordcruise 7-/A2+ 16 replängder och solsemestern-Hocka Hey 7-/A2+ 21 replängder. Portaleadge och hissäckar har jag, men ingen replagskamrat som vill följa med och klättra i juni.
Thomas
 
hoka hey

jag ska klättra hoka hey i sommar, skulle vara kul att
få lite info.
mikael.edholm@2hkpbat.mil.se
 
Hej
Kul att höra att du ska till Kjerag.
Jag har varit på Kjerag ett flertal gånger men tyvärr haft otur varje gång, har det inte varit oväder så har någon blivit sjuk/skadat sig innan vi ens har börjat klättra. Bara att gjöra ett nytt försök ett annat år.

-Se till att Ni har mycket tid på er när ni åker till Kjerag helst två veckor om ni vill få möjlighet att klättra Kjerag. I sommras väntade jag mer i en vecka innan ovädret försvann men kom tillbaka efter ett par dagar. Efter oväder kan det ta många dagar för vissa turer att torka upp (Hoka hey torkar fort). Jag har varit på Kjerag i Juni månad 2 gånger och det kan vara lite väll tidigt om man skall ha bra väder. Augusti är nog den bästa tiden för bra väder. Hoppas du prickar in bra väder och att du får en fin tur. Kanske vi ses på Kjerag....

PS Båturen från Stavanger till Lysebotn är en fin båttur, men kolla upp tidtabeller innan ni åker, bilfärjan går inte så ofta, bilvägen till Lysebotn går fortare om man vill spara tid.

MVH Thomas
 
Var det hoka hey som det vart lite diskussioner när två svenskar klättra den linjen och döpte den till något annat??
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.