Kanothelg Rejmyre

Från den 6:e till den 8:e juni är vi några som tänkte paddla kanot i vattensystemen runt Rejmyre några mil norr om Norrköping. Har man inte egen kanot kostar det inte många kronor att hyra en i samhället. Dröj inte för länge med svar om ni skulle behöva hyra kanot.

Det påstås finnas bäver i området för den som gillar gnagare.

www.kanotguiden.se och Östergötland kan man se två förslag på turer i omgivningarna. Rejmyreturen är den som är mest aktuell.

Det skulle vara väldigt roligt om några nya friluftsintresserade dyker upp. Mina gamla kamrater börjar bli så tråkiga ;-).

/Mattias
 
Rejmyre, paddla?

Från den 6:e till den 8:e juni är vi några som tänkte paddla kanot i vattensystemen runt Rejmyre några mil norr om Norrköping. Har man inte egen kanot kostar det inte många kronor att hyra en i samhället. Dröj inte för länge med svar om ni skulle behöva hyra kanot.

Det påstås finnas bäver i området för den som gillar gnagare.

www.kanotguiden.se och Östergötland kan man se två förslag på turer i omgivningarna. Rejmyreturen är den som är mest aktuell.

Det skulle vara väldigt roligt om några nya friluftsintresserade dyker upp. Mina gamla kamrater börjar bli så tråkiga ;-).

/Mattias
Hunn är fin med många öar, glöm inte Magnehultssjön med dubbla stora vindskydd på södersidan, värt ett besök !
Hör av dig om du vill veta mera !
Vänta ett tag , har du tänkt på knotten i Juni ?
Här är en breeeeeed hemsida om friluftsliv för nybörjare.
peter skuggan
http://skuggan.alhagensmainecoon.com
 
Senast ändrad:
Låter intressant!
Kanske nåt liknande som jag skulle gjort i påskas, om det inte blivit snökaos...

Jag skulle ha startat vid Ädebol och paddlat genom Tisnarekanal/ Tisnaren till Hävla. Lyft över till Hunn och kört till Rejmyre för att lyfta över till Östjuten. Vidare mot Igelfors och ner mot Lotorp.
Mycket skogssjöar och åar...

Blir det med kanadensare eller kajak?

/Dennis
 
Dennis, jag har preliminärbokat 3 KANADENSARE, för tillfället är vi fyra som sagt JA TACK VAD ROLIGT. Nu hoppas vi på några till. Minns inte om jag skrev det i första inlägget men de kostar 400/per kanot för de tre dagarna, det som tillkommer är kostnad för att lämnas och hämtas. Väljer man Rejmyreturen blir det en billig peng eftersom det är nära och man bara lämnas och avslutar sedan vid deras förråd.
 
Låter toppen hörrödu...

Jag är med, så du kan hålla en plats i nån båt åt mej. Vem jag paddlar med spelar ingen roll, för det är väl ingen tävling, eller..?
Fortsätt gärna planeringen här på forumet, så att alla ser.
Lite info om priser och tider m.m.

Jag har bil för samåkning.

/Dennis
 
Från den 6:e till den 8:e juni är vi några som tänkte paddla kanot i vattensystemen runt Rejmyre några mil norr om Norrköping. Har man inte egen kanot kostar det inte många kronor att hyra en i samhället. Dröj inte för länge med svar om ni skulle behöva hyra kanot.

Det påstås finnas bäver i området för den som gillar gnagare.

www.kanotguiden.se och Östergötland kan man se två förslag på turer i omgivningarna. Rejmyreturen är den som är mest aktuell.

Det skulle vara väldigt roligt om några nya friluftsintresserade dyker upp. Mina gamla kamrater börjar bli så tråkiga ;-).

/Mattias

Åh vad typiskt! Jag hade gärna följt med då det är nära mina hemtrakter- men jag ska på en annan kanotexpedition just de datumen. *snyft*
 
Vad bra att vi kommer iväg! Jag tänkte att jag dimper ner i NOrrköping kvällen innan så blir det enklare att komma iväg i hyfsad tid.

Har inte heller några "paddelkompis" preferenser, men jag har bara paddlat kanadensare en gång förut och det var länge sen.... vad jag minns hade vi svårt att hålla kursen! Men jag antar att det är en ren och skär tekniksak. det ska i varje fall bli jätteroligt att prova... och så längtar jag efter att tälta! Men det är bra om den som paddlar ihop med mig är medveten om att hunden skulle kunna få för sig att hitta på något tok så att vi går runt (inte för att jag tror det, men man vet aldrig) så det är bra att packa vattentätt.

När satsar vi på att komma iväg? Runt 9-snåret eller?

Annika
 
Kul att ni är sugna på att hänga med Chantal och Oskar :). Som sagt vill jag gärna ha ett besked innan torsdag om ni vill att jag ska beställa kanot till er.

Annika, jag tycker niotiden är en alldeles utmärkt tid att åka från stan.

Som läget ser ut i dag verkar det som vi blir sju stycken + en hund.

/Mattias
 
Sorry Dennis - glömde dig. Självklart håller vi en plats till dig. Tre kanoter är förhandsbokade och Calle tänkte ta kajaken så då blir det perfekt med de tre kanoterna.

/Mattias
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.