Kanot i Tresticklan?

såg på en bild någonstans att någon paddlade kanadensare i Tresticklan. Nån som har gjort det? Hur är det att komma dit. Går det att paddla in eller är det mycket bära?
Lars
 
Tänkte precis samma sak när jag var där i våras.
Vi körde via Dals-ed och gick in i parken från den norra parkeringen. Där var det ungefär en kilometers vandring från parkering fram till sjön. Jag tänkte då att det borde gå att ta in en kanot den vägen även om det innebär en viss ansträngning.
Nu har jag inte kartan här men jag tror att man hamnar mer eller mindre vid sjöns nordspets. (det ligger en liten stuga där också som vi inte tog någon närmare titt på)

http://www.vastkuststiftelsen.se/upload/img/k_tresticklan.gif
ser du hur leden går in i parken, ung. två tredjedelar upp på bilden.
 
trestcklan

Hej
Det går att släpa in en kanot till sjön Tresticklan men det blir ingen lång paddling. Kolla kartan.
Om du sett kanotbilder på Länsstyrelsens hemsida är de säker från Boksjön i väster vilken är en underbar paddlingssjö.
Drygt en kilometer landtransport från närmsta vändplan
M
 
Jag har för mig att den är en ganska kuperad skogsstig med mycket rötter och flera relativt branta svahällar. Ett par spänger tror jag det var också.
Jag skulle säga att det inte på något sätt är ett smidigt, och jag tvivlar på att kärra är smidigare än att t.ex. vara två stycken som bär kanoten. Frågan är om det är värt det. Jag har bara gått sträckan (som är kring en kilometer) en gång.
Någon som har bättre koll?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.