Kanot-,cykel-,trädgårdsvagn i ett stycke!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
TIPS!
Äntligen har jag hittat en HELT ny vagn som inte skadar min kanadensare. Kanoten sitter tajt i en vagga. Jag kan köra ut direkt i vattnet och sedan lyfta av vagnen. Den sätts på uppifrån. Enkel att också använda som cykelvagn. Toppen!

Kolla [REDIGERAT AV ADMIN]

Vad tycker du ???
 
belastningen...

Vagen var konstruerad för 100 kg...
kanotvikt + lastad kanot väger mkt... kanske nära den gränsen.

Hjulen, vilken diameter har dom? En kamrat på Friluftsfrämjandet testade en gång kanotvagnar, ju större hjul dessdå bättre.

Frigången under. Såg låg ut. Tänker på alla gånger jag har tagit mig fram på skogstigar med kanotvagen.
 
kanot-, cykelvagn

Jag testade kanotvagnen med en kompis vägande 85 kg
sittande i kanadensaren i minst 40 graders lutning. Inga problem med hjulen som är 17" stora.

Frigången är mer än på andra kanotvagnar. Vi körde genom stiglös skog över "stock och sten" cirka 400 m utan problem.
 
Stålplåt?

Pulverlackad stålplåt? Är det inte risk att vagnen börjar rosta när den blir lite skavd i kanterna? Och jag saknar info om vikten?

Aluminium har sina fördelar. Låg vikt och ingen rost.

//Anders
 
kanotvagnen

Angående pulverlacken så tål den en hel del stötar då den är ganska seg.Visst kan slitaget så småningom få färgen att skavas av.
Angående aluminium så blir det ingen märkbar skillnad i vikt om styrka och stabilitet ska bibehållas.
 
kanotvagn

Hej Roger,
Jag har paddlad land och rike runt i 30 år och har varit med och testat vagnen. Min entusiasm över vagnen gjorde att jag vill tipsa den på Utsidan.
Jag har prövat ett otal vagnar där kanadensarens skrov aldrig passar. De vrider sig på vagnen, är jobbiga att få på plats, har för små hjul m.m.
Den nya vagnen fungerar mycket bättre...
 
Öjvind; sa:
TIPS!
Äntligen har jag hittat en HELT ny vagn som inte skadar min kanadensare. Kanoten sitter tajt i en vagga. Jag kan köra ut direkt i vattnet och sedan lyfta av vagnen. Den sätts på uppifrån. Enkel att också använda som cykelvagn. Toppen!

Enligt forumreglerna så får man inte göra reklam för egna produkter här på forumet.. Det e väl bättre att du betalar en slant till utsidan för att få en reklamplats....
 
Re: kanot-, cykelvagn

Öjvind; sa:
Jag testade kanotvagnen med en kompis vägande 85 kg
sittande i kanadensaren i minst 40 graders lutning. Inga problem med hjulen som är 17" stora.
40 graders lutning!! Wow!! 40 grader motsvarar en "svart" skidbacke..... Antigen är du väldigt stark elelr så är vagnen nästan självgående.
 
kanotvagn

Hej Roger,
Jag sprang inte omkring hela dagen i 40 graders lutning. Det var en kort sträcka men, ändå, vagnen höll måttet och kompisen fick träna greppen runt relingen ! Men genom skogen utan kompisen i kanoten var det inga problem även om det gick vilt till över stenar och bråte.
 
Lustigt sätt att testa sin kanotvagn på...

Jag hade då aldrig sprungit 400m skogsterräng med upp till 40graders lutning med en 85kg kamrat i för att kolla om min nyköpta kanotvagn fungerar. Då skulle jag kolla min mentala hälsa istället;-)!
Imponerad över att du testar dina prylar så väl när du köpt dem!


/Andreas
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.