• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kanada & Alaska våren 2005

Under våren 2005 kommer jag att ta med cykeln till västra Kanada (B.C, Klippiga bergen, Yukon) och Alaska.
På vägen lär det bli en del stopp för vandring och paddling. Jag har inget bestämt slutdatum för resan, det får bli när pengar och eller lust tar slut.

Har du lust att hänga med? Hela eller delar av resan, allt är möjligt.

/Mattias
 
Hej,

Va' kul! Har vandrat/cyklat/åkt skidor en del i Klippiga bergen, längtar enormt tillbaka!

När kommer du att åka? Hur ser färdvägen ut? Var hade du tänkt börja? Kanske sällskap en bit, om tid etc faller på plats?
 
Hej

Jag har inte bestämt något exakt, men det troliga är att jag startar i södra BC sent i april eller början av mig. Vill se Vancover Island och Vancover. Sedan ta cykeln upp till Klippiga bergen. En tanke jag har är sedan att ta mig till Prince Rupert och färjan därifrån till Haines i Alaska. I sydöstra Alaska kommer jag stanna ett tag för att vandra och paddla Kajak. Från Haines blir det norrut längs Alaskan hwy. Eventuellt cykla "Top of the world hwy" till Dawson City. Tillbaka till Fairbanks, Denali National park, Anchorage, Seward, Homer. Slutligen är det nog färjan från Seward tillbaka till Vancover eller Seattle. Därifrån...det får framtiden utvisa.

Detta är en tanke till färdplan, vi får väl se. Man måste ju vara flexibel.

Har du några tankar ideér om platser du vill se, saker du vill gör osv?

/Mattias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.