Kajakvagn

Vet att jag borde bygga en kärra MEN .............
Någon därute som köpt och är helnöjd?

Har idéer om bygge men tar såklart tacksamt emot bilder/tipps.


Skit när jobbet inkräktar på en fritid och byggplaner.
 
Biltemas är prisvärda men

lite skrymmande.

XXL hade i somras en något mindre modell som jag köpte.

Ett aber med bägge dessa är att däcken luktar skunk. PVC??

Har tidigare köpt liknande vagnar från Globetrotter,de dyrare och med betydligt mindre lukt. Varumärket minns jag inte och kan inte kolla på ett par dagar.

Thure
 
Har en kajakvagn som liknar den som såldes på XXL men som är köpt hos en annan leverantör (det är förmodligen samma modell och tillverkare). Däcken luktade skumt men det går över med tiden. Funderar på att byta till punkteringsfria däck för att slippa stå där med punka / pyspunka när den behövs som mest. Har använt en lång spännrem för att försäkra mig om att den inte släpper från kajaken när den dras.
 
Är det en vagn för att dra kajaken för hand du menar? De flesta man köper är väl hyfsade och gör jobbet, möjligen skulle man önska större hjul. Fast då blir den ju också svårstuvad.

Om du däremot tänker på en vagn att dra efter cykeln, så känns det som en betydligt glesare marknad.
 
Ecklavagnen har jag. Funkar fint på fast underlag, men på sandstrand skippar jag vagnen och drar kajaken direkt i sanden, väl medveten om att det möjligen kan påverka finishen om man gör det för ofta. Men jag påverkar finishen i större utsträckning med min övriga paddling, så jag får leva med det...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.