Kajakdagen lördag 9/10

Kajakdagen lördag 9/10

Vi är ett gäng kompisar som tycker det vore trevligt att träffa fler kajakintresserade och hälsar därför alla som vill hänga med på en trivsam stadstur välkomna att följa med. Samling vid flytbryggan mellan Villa Källhagen och Sjöhistoriska museet i Stockholm. Den planerade färden går i lugnt tempo runt Djurgården och kanske även runt Kastellholmen och Skeppsholmen. Efter turen intar vi medtagen lunch på gräsplanen nedanför Sjöhistoriska museet.

Samling: kl 9 lördag 9/10
Avfärd: kl 10.00
Åter: ca kl 12-13
Parkering: se http://www.sjohistoriska.se

OBS! Allt deltagande sker naturligtvis helt på egen risk. Vi tar inte på oss något ansvar om du välter, blir påkörd etc. Klädsel bör vara i väl synliga färger. Huvudfarleden in till Stockholm går söder om Djurgården där Vaxholmsbåtar, Finlandsfärjor och andra flytetyg färdas. Du bör naturligtvis klara av att reda upp en kapsejsning och kunna ta ansvar för dig själv på sjön.


Välkommen!

Magnus Fischer mfl
 
Kul initiative Magnus! Bra jobbad. Hoppas at många dycker up. Om det inte krokkar alt för mycket för mej då är jag med!

Grtz. Paul
 
Lika bra väder som på Kajakdagarna i våras!

Kajakdagen blev en trevlig träff, flera deltagare kom paddlandes till startplatsen vid Sjöhistoriska museet. Vi paddlade ut genom Djurgårdsbrunnskanalen som nu är klädd i färgsprakande höstlöv, runt Djurgården och Skeppsholmen i strålande sol. Vädret kunde inte bli bättre, nästan vindstilla och dessutom bara enstaka båtar.

cpic416e32d103aa9.jpg


Extra roligt var naturligtvis att tre av Utsidans flitiga forumskribenter kom!
cpic416a451375fbe.jpg

Martin Nordstrand, Johan Lorin och Erik Arnström sittandes i väldigt olika kajaker. Med olika kajaker och olika sätt att paddla på är det inte konstigt att preferenser när det gäller sits, paddel, klädsel etc ibland är väääldigt olika!

Det självklara samtalsämnet var naturligtvis: var är Mezzner?!?!?
 
!!!
Jag var halvt på väg men hade lite för ont om tid!

Sen visste jag ju inte om jag skulle våga paddla i nya kajaken heller...

Jag tog dock en kortare tur hemma på morgonen istället. Vädret var strålande, inget fel alls på mitt sällskap, men självklart önskar jag att jag varit med inne i Stockholm.

visa.htm



(Äsch, får inte till det med min länkning till bild från i lördags. Finns lite lördagspaddling i mitt fotoalbum...)
 
Mezzner; sa:
!!!
Jag var halvt på väg men hade lite för ont om tid!

Sen visste jag ju inte om jag skulle våga paddla i nya kajaken heller...

Jag tog dock en kortare tur hemma på morgonen istället. Vädret var strålande, inget fel alls på mitt sällskap, men självklart önskar jag att jag varit med inne i Stockholm.

cpic416c39931a35d.jpg



(Fixade till bilden i efterhand...)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.