Justerbart topplock.

Är det nån som sitter inne med info om vilka tillverkare som gör bra ryggor,runt 60-70L nånstans,och har justerbart lock (i höjdled)?

De får även ha löstagbara sidofickor,annars utan.


peter
[Ändrat av ping 2006-06-28 kl 14:10]
 
Bergans

Bergans Trollhetta!

Den rymmer 75 l, topplocket är juster/avtagbart och sidfickor finns att köpa till.

Jag har en sådan som jag är jättenöjd med, dock är regnskyddet i minsta laget om man packar riktigt fullt eller spänner fast ex. liggunderlaget utanpå.

Annars en bra säck,funktionell och bekväm att bära.

Hälsn BrittMarie
 
Dom flesta moderna ryggsäckar som jag har kollat på, har ett justerbart topplock.

Själv har jag precis köpt en Lundhags Troja 65l, som jag dock inte har vandrat med än. Den har inga löstagbara sidofickor, men den har en löstagbar "attack-pack".

Det viktiga som jag tycker med en ryggsäck, är hur den sitter på ryggen. Min Troja har ett väldigt bekvämt bärsystem, som jag tror kommer funka utmärkt. :)

//Gustav\\
 
Bergans verkar vara en god kanditat,men hur stor volym mellan tummen och pekfingret ligger i daypack'en,den går troligen bort.

Hmm..Vad gäller Lundhags så brukar knäna börja skaka okontrollerat när det namnet andas.3,4 kg för en 65 L säck,nån måste skämta med mig Aprillo.

Ingenting avgjort,mer förslag?


peter
 
Hmm, jag tänkte inte på daypacken, min Trollhetta är den gamla modellen med en fast ficka mitt på.

Vet inte hur mycket den löstagbara lilla säcken rymmer.Jag kan få in en hel del i den fasta fickan men det känns lite baktungt om det är ex.vattenflaskor.

BM
 
Jag har också en Trollhetta 75L och skulle gissa på att extrasäcken rymmer ca 5-7L. Tycker att den är mycket smidig, perfekt när man ska göra en topptur eller liknande. Man får ner kök, mat och lite förstärkningsplagg. Men om man ska göra något mer "avancerat", typ som kräver klätterutr., så är den för liten.

// Johan
 
Sidofickor.

Saken är den,att jag vill att säcken åtminstånde har kompressionsremmar på sidorna så att det går att sätta dit sidofickor.Så har jag nu,och det ger en större flexibillitet.Det är en gammal,gammal McKinley.Har inte ens något namn,står bara 'For Adventure' på den.Den har lappats och lagats en hel del,nån gång rasar den ihop.

JAG VILL HA EN LIKADAN!!!!
*Snyft/snörvel*


peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
maaacus Köpa topplock med midjebälte till Xenith 88 Transportera 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.