Jofa macfie colorado

Jasså det var din sida det... Var det ända jag fick fram på google =)

Men vet du hur kanoten är? lätt/tung... Jag ska mäst paddla i åar
 
Hehe, jag har inget med sidan att göra, gjorde också bara en pliktskyldig sökning med Google. Möjligt att klubben som länkas till i botten av sidan kan hjälpa till med svar? Lycka till.
/R
 
Jofa Colorado

Jofa Macfie Colorado är en plastversion av Kanot Geddas Colorado. 485 lång 85 bred. En kort tvåmanskanot, vakar fint i vågor, tar kanske inte så värst mycket last. Inte den snabbaste precis.

Svante
 
Harrys böcker

Harry Macfie skrev 8 böcker, Wasawasa, Lägreldar längesedan, Norrskenets män, Vid regnbågens fot, Farväl Falcon Lake, Drivved, Alaskakust, Minnen med krut i.
Gordon är Harrys son inte bror.

Svante
 
Hej! Jag har inte så mycket rutin men kan försöka svara iaf.
Har paddlat en som bör vara från tidigt 80-tal, vet inte om modellen ändrades sedan. I alla fall inte godkänd av sjöfartsverket, flytelementen är rätt små.
Jag upplever den som snabbare och rankare är vanliga inkas hyrcanadensare. Man kan inte bara "kliva i", utan får tänka sig för lite. Men på plussidan är att den är klart mer manövrerbar. Jag skulle nog inte låna ut den till någon som paddlar första gången, men jag hade några kul turer med den i alla fall.

Hoppas det är till någon hjälp.

Mvh
Marcus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alien Macfie eller Gedda träkanadensare sökes! Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.