• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Jeg savner veninder til at vandre på fjeldet med

Jeg er en dansk kvinde som holder meget af at vandre i fjeldet i Sverige.
Jeg er ikke specielt fjeldvant - men jeg elsker det.
Men hvem skal jeg vandre med nu da mine børn er blevet voksne og også gerne ibland vil holde semester uden mig?

At vandre ensam frarådes af alle.
Og jeg vil også helst dele oplevelserne med nogen.

Derfor søger jeg nogle andre kvinder som vil vandre på sommerfjeldet sammen med mig.
Nu bor jeg jo i Danmark, men vi kunne jo begynde med at maile sammen og siden måske tage på en kortere vandring, for at se om det går.

Jeg er 53 år men meget lille og slank så jeg bærer helst ikke mere end 15 kg på ryggen. til gengæld er jeg sej og kan gå lange stræk. Men jeg forstår også at vente på de som har brug for mere tid.
Om du er 30, 40 eller 50 år spiller ingen rolle for mig. Blot du elsker fjeldet , har respekt for det og ikke er bange for lidt strabadser.

Jeg håber snarest at høre fra en kommende fjeldveninde
Anne Birgitte
 
Prøv en forening

Da du nu er dansk vil jeg reklamere for en forening jeg selv er med i: NFA (Natur og FjeldvandreAfdelingen)
Det er en landsdækkende forening hvor medlemmerne laver weekendture i Danmark og ferieture mod nord og syd for hinanden. Det er ikke turer med guide og disciplin, men netop turer som medlemmerne laver for hinanden til kostpris. Jeg er selv med fordi mine børn er små, så jeg gerne vil på tur uden familien en gang imellem, men der er også masser af medlemmer i din aldersklasse.
Se hjemmesiden på http://www.natur-fjeld.dk
 
Lidt sent jeg svarer. Jeg er som du nok kan se også 'sydskandinav'. Men trods det at jeg er medlem af vandreforeninger vil jeg nu gerne stifte nye vandrebekendtskaber, også på tværs af aldersgrænser(er selv 33 år) Det lyder som nogle spændende ture det kunne blive til. Jeg kender ikke specielt mange kvinder der er friske på en vandretur hvor man også godt må arbejde lidt for det.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.