• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag en rasist?

Jag har blivit anmäld för rasistiska inlägg på utsidan. Har fått en lång lista av Chrille på inlägg där jag uttryckt rasistiska åsikter. Det är någon organisation som heter "Human Right" bort_med_rasister@hotmail.com som anmält mig.
Jag vill på detta sätt påpeka att jag har alltid stått på minoritetrnas sida eftersom jag själv tillhör en minoritet. Jag har aldrig reflekterat över att mina inlägg kan uppfattas som rasistiska.
Naturligtvis skriver jag som jag talar, med humor, satir, ironi och en stor självdistans men detta sätt att skriva kan tolkas som man vill se det. Citat kan alltid hänföras till rasism och jag kan gärna sätt mig ner och gå igenom varenda mening jag skrivit om samer och se vilka som kan uppfattas som rasistiska och vilka som inte är det.
Jag vill på detta sätt be alla samer som känt sig kränkta av mina inlägg om ursäkt för olämpigt formulerade meningar. // RJ
 
Om det inte är söta flickor, brukar jag STRUNTA i alla som meddelar sig från hotmail-adresser.

Visst kan de vara seriösa, men deras övriga sätt att identifiera sig får då indikera det, för hotmail-adresser förknippar jag med en hel del oseriösa företeelser.

(detta kan ju verka vara en urspårning, men det var mer en reservation när det gäller tyngden i den anmärkning du fått)

Jag har inte noterat att du är rasist, men jag har ju inte läst alla dina 632 inlägg så det är ju förstås något jag skulle kunna ha missat.
 
Det finns ingen anledning för dig att gå igenom allt du skrivit tycker jag. Personen som gjort anmälan har inte förstått ironin i dina inlägg. Att du trots det framför en ursäkt är hedervärt. Fortsätt med dina inlägg, de är både roliga och läsvärda.

Mvh/Peter P.
 
Klart att du är rasist, Rolle! Det är vi allihopa och vi är trådurspårare och toorbollar som hellre sitter framför pc:n och snackar friluftsliv istället för att leva det.

/Håkan

OBS! Ovanstående är skrivet med ett visst mått av ironi. Jag håller med Mezzner, en hotmail-adress ger inte mycket cred. Var är deras hemsida?
 
Att du blivit anmäld, av någon anonym uddaorganisation, visar bara hur svårt det är att få fram tonfall i skriflig form.

Jag har aldrig ens kommit på tanken att du skulle vara rasist.

mvh Christian
 

avslutad210712

Gäst
Eftersom du ibland har en annan åsikt än mig så är du naturligtvis rasist.

*skrivet med MYCKET STOR ironi*

Har inte heller läst alla dina inlägg men de jag har läst ger absolut inga som helst belägg för att du skulle vara det utan precis tvärtom.
 
Hets mot folkgruppen "hotmailanvändare"

Mezzner; sa:
Om det inte är söta flickor, brukar jag STRUNTA i alla som meddelar sig från hotmail-adresser.

Visst kan de vara seriösa, men deras övriga sätt att identifiera sig får då indikera det, för hotmail-adresser förknippar jag med en hel del oseriösa företeelser.

Hetsen fortsätter tydligen, mot alla "folkgrupper". Det får ju bli någon ordning på det här. ;)
 
Det var ju nån som skrev nåt aggressivt i Tarp-tråden. Han/hon kanske skaffade sig en hotmailadress och numera även en liten egen organisation. Det var ju nån som var anonym den gången också.

Alla som är anonyma är också oseriösa. Utom när jag är det förstås.
 
Det är säkert såna där jävla världsförbättrande militanta veganer / extremvänster-antirasistsvin som kastar sten på skyltfönster och röker hasch så det står härliga till när de släpper ut minkar som sen förstör ekosystemen! Pack är vad de är! Ut med packet!!!

(Obs: detta är också skrivet med ett visst litet mått av ironi...) ;)

/ G
 
Måste va lilltrollet "nojmen (No Jmen)" som hade för lite vettigt att ödsla tid på.. Han blev ju uppmuntrad av Chrille att anmäla..

Trams är det i alla fall.
 
Rasister

Rasister är väl en sak men lite egenkärlek måste man få ha, det är ju som om man man bli anmäld för att vara rasist om man viftade med sveska flaggan vilket är vad Roland har gjort fast den kanske inte alltid har varit svensk;-)

Jag är Lulebo sen 13 år, med rötter från tornedalen och visst skriver jag att stockholmare är störiga att tyskar är dryga men samtidigt köänner jag massor med friluftsmänniskar från både stockholm och tyskland som är trevliga...

Gud va tråkigt det skulle vara om alla forum alltid var så politiskt korrekta, ironi är skoj och läser man allt bokstavligt skall man inte titta i forum.

Men om någon skulle börja skrika "skjut alla skåningar i fjällen" i varje inlägg så kanske det skulle vara lite mer rasistiskt (kan man vara rasit mot skåningar, jag tror att de är skåningar som är kända att vara rasister;-) (OBS IRONI!!!)

Nej fortsätt Roland, jag tycker kanske inte alltid som du, men du skall få ha din åsikt. Och rasist det tycker jag absolut inte att du är! Du har starka åsikter och det tycker jag är kul det behövs några starka åsikter i forumet annars skulle det bli väldigt tråkigt!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.