Intressanta bilder

Den eviga antennfrågan

Det ser ut som de satsat på quad helix antenn på den här. Verkar väl inte så dumt!
 
Hyfsat med minne

51 MB är ju inte så illa. Man får faktiskt in hela Sverige från Metroguide. Men jag fattar inte varför man inte tar steget fullt ut med utbyggbart minne.
 
Re: Hyfsat med minne

jasy; sa:
51 MB är ju inte så illa. Man får faktiskt in hela Sverige från Metroguide. Men jag fattar inte varför man inte tar steget fullt ut med utbyggbart minne.
Eftersom uppgifterna bara baseras på rykten vet vi väl ännu inte vad de får men generella skäl som gör att man inte utrustar alla mottagare med utbyggbart minne är att de blir dyrare, de blir större och är svårare att vattenskydda.
 
Något lurt?

Med tanke på att Garmin brukar lägga ut sina "sneak peak" långt innan de har möjlighet att leverera, och dessa enheter skulle komma i november, verkar det vara något lurt här.
Om det bara är påhittade rykten är det i alla fall väl gjort!
De jag lärt känna inom Garmin suckar bara, och säger "Tänk om vi hann med allt som ryktena påstår att vi gör!". Å andra sidan hade jag ju inte väntat mig att de skulle bekräfta ett rykte heller...

Anders
 
Re: Något lurt?

apersson850; sa:
Med tanke på att Garmin brukar lägga ut sina "sneak peak" långt innan de har möjlighet att leverera, och dessa enheter skulle komma i november, verkar det vara något lurt här.
Om det bara är påhittade rykten är det i alla fall väl gjort!
De jag lärt känna inom Garmin suckar bara, och säger "Tänk om vi hann med allt som ryktena påstår att vi gör!". Å andra sidan hade jag ju inte väntat mig att de skulle bekräfta ett rykte heller...

Anders
Jag hade precis samma tanke, de borde ha visats vi det här laget. Eller också vill de överaska sin främsta konkurrent.

Den som läser Utsidan.se får se :)

/Janne
 
Men de var snabba ute med geko. Det tog "bara" en månad från att de lanserade den på sneak-peak till de började leverera.
 
Tänk om man fick drömma lite......

Såg bilderna på det som ev kan vara en kommande modell från Garmin.

Satt och kikade på dessa och började drömma om en efterträdare till Vistan.

Tänk om denna kunde bli i liknande format som Vistan, så den lätt kan följa med i fickan "utifallatt..." utan att kännas tung eller vara ivägen. En aning större kan man ju tåla om den inte blir tyngre och håller sig tunn och att den ökade storleken kommer en större display till godo.

Tänk om denna skärm kunde vara lika eller bättre högupplöst än Vistans, och i 65 000 färger eller bättre, som i moderna mobiltelefoner, och gärna med ljusstark TFT-teknik.

Tänk om den kunde få IR eller Bluetooth, så man kunde slippa en dryg sladd att trassla med.

Tänk om den kunde få "Vincinity Alarm"

Tänk om den kunde få uttag för yttre antenn.

Tänk om den kunde få belysta knappar.

Tänk om den kunde få "Auto Routing"

Tänk om den kunde få rejäl minneskapacitet, kanske bytbara minneskort.

Tänk om den kunde få en kalender där man får plats att skriva nåt.

Tänk om den trots alla förbättringar, ändå får lika bra eller bättre drifttid på batterier än Vistan.

Tänk om de kunde få fast gummit ordentligt på denna.

Tänk om "joysticken" kunde bli minst lika bra och smidig att jobba med som på Vistan.


Oups..... Nu vaknade jag visst, just när man kommit halvvägs i drömmandet.......



MVH Tony
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.