Intensivkurs för jägarexamen!

Hej,

Jag är på jakt efter en jägarexamen kurs som man kan gå en helg på helst två dagar ev. tre på någon trevlig herrgård eller liknande. Jag har ont om tid och lite svårt att komma till skott med en kurs som kanske sträcker sig över en längre tid.

Alla tips tas tacksamt emot!

/Christian
 
Bäcks gård

På Bäcks gård i närheten av Ulrika utanför Linköping arrangeras emellanåt intensivkurs i jägarexamen och då ingår boende och mat. Ring och prata med Lasse Fritz på telefon 013 - 33 50 50.
 

Guest

Gäst
Fäviken.

Fäviken bakom åreskutan är häftigt.
Jag var där på Fäviken fair games en jakt och fiske mässa som är någon gång i augusti. Där fick jag reda på att dom har jägarexamens utbildningar.
Även har jag sett på Tv4:as "När och Fjärran" när Hans Fahlén var där på en intensivkurs.
Bengt som äger Fäviken är en hejare på att laga mat(mycket vilt brukar det bli, vildsvin m.m.) och berätta otroliga historier på kvällen till en kanna öl.
 
Ett slag för norrland, kolla Kronogård. Ligger en bit söder om Jokkmokk. Ring turistinfo i J-mokk och fråga.
Lycka till...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Trilla jägarexamen intensivkurs Jakt 3
ChriBen Intensivkurs för jägarexamen Jakt 5
Rimfrost_i_skägget Praktisk hagelprov för jägarexamen Jakt 10
brigg Jägarexamen Jakt 0
axxxel Jägarexamen i Uppsala Jakt 0
johan5588 Tips inför teoriprovet - jägarexamen !? Jakt 2
ades Jägarexamen i Sthlm - var? Jakt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.