Idéer kring webbsida för snödjup och snöprognoser?

Hejsan,

Jag har nyligen skapat en webbsida för att enkelt kunna se snöprognoser och snödjup/nysnö över hela Sverige. Webbsidan kom till för att jag helt enkelt inte hittade något ställe där jag kunde se både snödjupen på skidorter och snödjupen på SMHIs mätstationer. För skidorter går det öven att se mängd öppna backar och liftar. Har även lagt till ett kommentarsfält för att folk ska kunna bekräfta / korrektera snöläget (utan inloggning).

Anledningen till att jag skriver här är helt enkelt för att se mer er om ni har några bra idéer på vad mer som skulle vilja ses på webbsidan utöver det som redan finns. För min del så har jag samlat allt jag behöver på en och samma plats men jag har haft folk som har kontaktat mig och bett om specifika funktioner. Till exempel en sida med alla platser sorterade efter snödjup (vilket blev den populäraste sidan).

Tacksam för hjälp,
Hugo
 
Framför
Bra idé. Är det skidåkare som sidan riktar dig till? Man kan väl sortera efter prognostiserat nysnö också. Men det finns kanske redan.
Det kan nog vara en viktig funktion, tack. Framförallt så är skidåkare tanken, men vill att sidan ska vara användbar för alla som är intresserade av snöläget. Som till exempel skoterförare.
 
Om jag söker på "åre" hamnar jag på "karlstad/skåre"...

Jag hade också velat ha en vanlig väderprognos synlig. Hade varit trevligt att få snödjup, temp och väder på olika höjd som vissa internationella sidor har.

Kommentaren publiceras på en gång, görs någon validering? Upplagt för spam? Se min kommentar här som du gärna får ta bort: https://www.snöprognosen.se/Krakstad
 
Om jag söker på "åre" hamnar jag på "karlstad/skåre"...

Jag hade också velat ha en vanlig väderprognos synlig. Hade varit trevligt att få snödjup, temp och väder på olika höjd som vissa internationella sidor har.

Kommentaren publiceras på en gång, görs någon validering? Upplagt för spam? Se min kommentar här som du gärna får ta bort: https://www.snöprognosen.se/Krakstad
Ingen validering än, men definitivt något som skulle vara värt att ta en titt på. Inte ett problem ännu. Tack för att du berättade om sök problemet. Verkar som att söksystemet är känsligt med stora och små bokstäver men bara om det gäller svenska bokstäver. Arbetar just nu på en vind- och väderprognos.
 
fin idé!
länken till "vad saknar du på sidan? svara här" funkar inte.

och längst ner på sidan där det står "Källor för väder och snöförhållanden:" står det Lavinprognosen.se istället för Lavinprognoser.se, ska vara ett r i slutet inte ett n.

fint att du skriver här annars hade jag missat sidan!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
apfaktor Spårstatus kring stockholm... Skidor allmänt 2
Charlotte_L Tips kring åk och boende Kitzbühl Skidor allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.