Huvudskär-Norsten, lägerplatser

Hej,

ska ta en tur från Kyrkviken på Ornö ut till Huvudskär-Norsten i september, altenativ gå på öarna innanför (typ Ängsö/Marskär-Brännflåten) om det blir för busigt väder. Det blir en 2-3 dagars tur. Någon som har förslag på fina lägerplatser?

/Måns
 
På Tröja framför huset alldeles nedanför berget är det en finfin plan "gräsmatta" och den här årstiden brukar ön vara öde. Borgen vet jag inget om men tydligen ska det gå att campa där också.
 
Borgen finns flera bra ställen, nakdelen är att Borgen är poppis, men vid den tiden lär det vara rätt öde. Stabbo har flera bra ställen, Myggskären N Huvudksär har ju dessutom även en öppen bod att sova över i om man vill
 
Har också startat i samma vik med samma destination. Det fanns gott om bra platser och vi tältade strax innan den sista överfarten ut mot Huvudskär, det var ett litet skär som var fint att övernatta på. När jag kikar på sjökortet nu så bör det ha varit på Tärnskär (östra skäret), och vi gick i land från norra sidan.

Ser att Borgen ligger granne, och som jag minns det låg det kajaker där.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
igs Lägerplatser i Mälaren Paddling allmänt 0
ulf juhlin Fina lägerplatser norr om Västervik? Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.