Hur kom ni hem?

Alla ni lång resenärer hur gör ni för att komma hem och återvända till det vardagliga livet efter resans slut?
I december kom jag hem från en 2,5 mån cykling Vadstena-Spanien.
Ännu ser jag ut mot horisonten och undrar vad som väntar mig där. Ännu är mina dagliga cyckling till och från jobbet höjden av renaste liv. Jag har kommit fram till att jag måste till varje pris försöka hålla mig i skinnet för att inte allt för mycket bli nomaden jag fick utveklas till under min resa.
Ni långfärdare vad gjore ni för att komma hem och känna er tillfreds med att var hemma?
Hur länge kände ni att det ryckte i benen när ni såg ut mot horisonten?
 
Jag har gjort det förr och det lockar fortfarande att lämna allt och dra iväg. Det verkar bara vara en "vandringslust" som kanske försvinner, kanske inte. Samtidigt kan jag känna idag, att det beror helt på vad alternativet är. Är alternativet ngt annat som jag skulle vilja ha kan jag nog slå mig till ro. Annars drar jag nog mot horisonten igen en vacker dag.....:)

/Mattias
 
Mattias71; sa:
Jag har gjort det förr och det lockar fortfarande att lämna allt och dra iväg. Det verkar bara vara en "vandringslust" som kanske försvinner, kanske inte. Samtidigt kan jag känna idag, att det beror helt på vad alternativet är. Är alternativet ngt annat som jag skulle vilja ha kan jag nog slå mig till ro. Annars drar jag nog mot horisonten igen en vacker dag.....:)

/Mattias

Det kryper och visst längtar man ut om och om igen...
 
Foersta veckan hemma brukar gaa bra men daerefter saa blir det jobbigt... Jag har inte lyckats att aatergaa till ett normalt liv. Jag brukar har svaart att klara tvaa maanader och det har blivit som en drog att bara vilja ut igen.

Jag har inget bra tips att ge... Det aer bara att goera en ny tur igen.

/Stellan
 
Tack för era tankar alltså är jag inte ensam i min lust att ge mig av igen igen och igen. Eländigt att ingen av er verkar hittat någon medicin till åkomman ;-)
 
Samma typ

av besvär har jag varje gång jag varit ledig mer än en helg.

Jag ser det som en del av den mänskliga naturen att längta till verkligheten bakom horisonten. Utan denna längtan skulle vi inte sträva efter förbättring och förändring.

Thure
 
Man får ju stilla sina behov ibland därför drar jag till sydamerika i 2 månader på måndag:)

/mattias
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.