Hur få fast binding som lossnat från skidan?

Under dagens träningspass på längskidor lossnade ena bindningen från skidan. Skruvarna sitter nu helt lösa och går ej att skruva tillbaka (de gängar inte).

Skidan är Fisher SCS med Salomons race-binding.

Behöver nu tips på hur jag får fast bindingen igen. Funderar på att fylla hålem med Plastic Padding och låta detta härda med skruvarna i hålen. Håller det tror ni?

Alla tips mottages tacksamt.
 
Som sagt fyll med epxy å låt det härda med skruvarna i.
Men ett tips kan vara att ha en droppe olja på skruvarna. På det sättet får du ingen vidhäftning på själva skruven och kan alltså gänga ur den senare om det skulle behövas....
 
Tillåt mig framföra en avvikande mening :) Om du sätter skruvarna i flytande lim så kan du säkert få skruvarna att sitta fast i skidan, men knappast bindningen mot skidan. Eftersom du inte kan dra skruven om du gör på det sättet blir det troligen glapp mellan skidan och bindningen. Sen blir det ett litet ryck för varje steg och då lär nog allt lossna igen. Jag tror du måste återställa skruvhålet i skidan på något sätt så du kan dra åt skruven som vanligt så att bindningen pressas mot skidan.

Per
 
Tack för alla tips. Jag kommer prova med lite trästickor och epoxy och låta skruvarna sitta i medan limmet härdar. Trästickorna använder jag för att kunna skruva i skruvarna ordentligt för att undvika glapp som Per påtalade.
 
Tips

Rulla en liten plugg av stålull och proppa i det limfyllda hålet, dra sen i skruven. Det funkar som armering, har räddat mej och mina slalomskidor ett par gånger i forntiden.

God jul!
Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vandrafjäll Kan man få syrebrist i sovsäcken? Turskidåkning 30
MartinB Sätta fast bindningar själv? Turskidåkning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.