Hopfällbar såg

Denna såg finns just nu att köpa för 129:- på Clas Ohlson. Är det värt besväret att bygga en själv?

/Rickard
 
JA

Dels handlar det NATURLIGTVIS om principen, man kan ju gärna stjäla idéer från tillverkare men kan man så gör man den själv. Dessutom så är 21" kombisågen som Clas Ohlson säljer ut en utgående modell och redan slut. Men tack för tipset, man kan ju få tips om konstruktionen från de mindre modellerna som de fortfarande har kvar. Så om någon skulle sakna Al-profiler någonstans så har jag gjort mig en egen.
 
såg!!!

Det skall inte vara några problem! sågens storlek bygger på pythagoras sats! Lite matte skadar inte, då slipper man kapa bitarna för korta!
Nejdå det skall inte vara några som helst problem överhuvud taget som sagt! Sök efter ett företag som säljer profiler (grossist) dom brukar sälja per kg vilket innebär i sin tur att det blir billigt! Jag har ett bra företag i Örebro om du skulle vara intresserad! När du sätter ihop din såg så välj popnit och ta minst en storlek större så du kan bängla ordentligt i skogen utan att den pajar! Lycka till! Skicka gärna en bild när den är klar! Kjelle!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.