högakusten!

Är det någon som sitter inne med några heta tips om bästa sträcka för en tvådagars vandringstur längs högakusten-leden? (ca 20 km per dag, övernattning i stuga el dyl) Får jag inga svar deppar jag ihop och tittar på tv istället...
Amiralen
 
Nej för bövelen! Undvik TV och deppa inte ihop. Det är ju sommar!

jag har inte gått Höga kusten-leden men vill ändå ge dig något slags svar. Satt för en stund sefdan och tittade på kort från en tvådagars vandring i Skuleskogen, en bit norr om Höga kusten bron (eller Vedabron om man så vill). Vi knatade in i nationalparken och slog läger vid en strand där det finns ved, grillplats och dass. Sedan gjorde vi dagsturer in i detta underbara område.

Kan det va nåt?

//Anders
 
Skuleskogen...

Mitt tips är Skuleskogen, då en stor del av den övriga leden går längs landsväg, volket är rätt trist... Vi övernattade i en stuga vid Skrattaborrtjärnen, varifrån man lätt gör kortare utflykter. Stugan i sig är rätt stor (6 bäddar), så det finns gott om plats.
Lycka till /Daniel
 
Jag skulle också vilja stämma in i förgående tips, alltså att vandra i Skule nationalpark. Jag har inte varit där men har kikat en del på kartan över området och det ser mycket lockande ut. Jag har själv tänkt vandra hela höga kusten-leden från söder till norr nästa vecka så vi kanske ses på någon stig i området.

Annars är förresten Balesudden ett ypperligt vandringsmål men det är kortare vandring än ni tänkt er...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.