Hembyggd Therm-a-rest "fåtölj", någon?

Jag har länge med girig blick sneglat på folk som sitter i dessa sanslöst bekväma "fåtöljer" där man använder en Therm-a-rest eller liknande ihopvikt. Att köpa en gör jag bara inte - dom e ju snuskigt dyra - så det återstår väl bara (bara och bara..) att snickra och sy ihop en själv. Det har gått så långt att jag nästan har varit på väg till affären för att ta mått och rita av eländet..

Nu undrar jag ifall någon trevlig själ redan har gjort grovjobbet och fått till en dylik mojäng med gott resultat - och är villig att dela med sig av hemligheterna?! Visst, gärna så detaljerat som möjligt!

/Niilo
 
Jo, det verkar ju bra vad Karin skriver men jag tänkte om nån verkligen har klarat av detta mästerstycke :)

/Niilo
 
inte så dyrt....

therm-a-rests egna modell är som du säger rätt så dyr men ajungilak säljer en variant som kostar knappt 400 pix på getout, och det är väl ungifär var matrialkostnaden hamnar om du syr ett själv.
Har en själv och den har varit ovärdelig under sommarens paddelturer.

MVH: Henrik
 
Nu börjar det likna nåt! Med min "händighetsgrad" är det inget självändamål att greja själv.. Getout verkar ha vettiga betalningsvillkor också (har själv aldrig handlat där).

Min ThermARest har mer än tio år på nacken och är väl därmed standardmodell - borde funka bra med Ajungilak?

/Niilo
 
Ajungilak

Jag köpte en Ajungilak-stol förra året och den funkar fint att sitta i, men den är lite klen i konstruktionen. Jag fick en ny efter att ha använt den första i cirka 1 vecka på paddling. Då var den helt kass och stängerna började titta ut.
Den nya har jag haft på paddlingsturer i cirka 10-15 dagar och nu är den också helt gången.
Jag (eller rättare sagt min sambo) har nu lagat och förstärkt den så att den förhoppningsvis ska hålla nån vecka till. När den går sönder nästa gång köper jag mig en ThermaRest-original-stol, det verkar vara rejälare tyg i dessa.
http://www.sportsnet.se kan man köpa en Therma-rest-original-stol för 400:-.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.