Hals / neck gaiter

Monsen anbefaler bruk av hals, og det er jo jammen ikke dumt. Tipper man avverger en del forkjølelser osv da!

Har sett på en god del. Det jeg savner er litt stretch slik at det går greit å få den over hodet. Fleece-halsene har en tendens til å klumpe seg veldig opp og gjøre mye ut av seg. Sikkert fint til vinterfjellet, men jeg ser etter noe tynt som ikke gjør for mye ut av seg. Noen som har sett noe sånt? Kanskje denne er noe?

http://www.sportsnett.no/wsp/sports...orytxt=Halser/gaiters&produkt=Houdini Chimney
_
 
Ett alternativ skulle vara att använda en Buff. ett smart plagg i tunn polyester microfiber som går att använda som hals/nackvärmare, balaclava, mössa, pannband m.m. Dessa finns i en oändlig mängd färger och mönster och även en vintermodell med ett tunt fleecefoder.
 
Jag har både Chimney och Power Hat från Houdini som jag använder. Chimneyn används bäst som pannband och är lite tunn som halsduk. Power Hat däremot är riktigt bra som halsduk iom att man kan dra åt den upptill så att ingen varmluft smiter ut. Jag har använt den flera år nu och är mycket nöjd.
 
Power hat

Kör också med en houdini power hat sedan två år tillbaka och tycker om den nästan lika mycket som min egen mamma. Varm och skön runt halsen och möjligheten finns att dra upp den över munnen vid vinterlöpning.

Rekommenderas!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.