Hållare för GPS

Hej!

Har nyligen uppdaterat min Nokia N95 med GPS från garmain + mjukvaran "Sports Tracker": http://sportstracker.nokia.com/nts/community/index.do Förmodligen inte livsnödvändigt, men kul leksak. Problemet är att jag behöver en bra hållare för min GPS/Nokia att ha på cykeln. Känns lite sisådära att hålla luren i handen. Är det någon som har en bra lösning?

/Mac Daddy
 
Fäste

Stort!

Har du fäst den med spännband, eller hur fäste du din? Hur bra sitter luren, kan man köra guppig grusväg?

/Mac Daddy
 
Sidokanterna går ned ett stycke under bottenplattan. Där gjorde jag rundade uttag som passade styret och sedan fäste jag med spännband. Jag använde den till en Garmin eTrex Venture, som jag för säkerhets skull även fäste i styret med handremmen, men det har aldrig hänt att den har hoppat ur hållaren.
 
Touratech?

Touratech brukar ha utsökta GPS-hållare till MC, som med lite modifiering passar utmärkt på cykeln. De borde ha en modell som passar Nokian också, om än till ett helt annat pris än hos ClasOhlson. Kvalitet lönar sig i längden.
/Niklas
 
Touratech brukar ha utsökta GPS-hållare till MC, som med lite modifiering passar utmärkt på cykeln. De borde ha en modell som passar Nokian också, om än till ett helt annat pris än hos ClasOhlson. Kvalitet lönar sig i längden.
/Niklas

För någon vecka sedan gick min ena Touratech GPS-hållare för Magellan Explorist XL i två delar. :( Tack vare att den är i aluminium, så gick det att svetsa hos en lokal aluminiumsvetsare. 50 kr kostade reparationen. :)
/Niklas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.