Hängslen

Någon som har bra tips på hängslen. Det finns någon modell som sitter på sidan i byxorna och inte fram och bak med infästningar. Brukar finnas på en del skidbyxor men finns det lösa?
 
Jag har hängslen från Husqvarna som jag har haft i många år. Det är eftersom jag samtidigt köpt sågbyxor mm. Det finns både modellen med knappar/läder infästet och vanliga "nypa fast" . De har iofs reklamtexten på men om man inte bryr sig om det så är det bra kvalité.
Andra hängslen jag haft har ofta tappat sin kvalité efter något år.
 
De där var inovativt bajsvänliga. Har inte sett den lösningen tidigare. Vet bara att det är ett problem om byxorna ska ner för lite afträde annars... Hur funkar de för att lyfta upp akterpartiet, som det är jag gillar med hängslen, undrar jag också på. Har någon ett svar på gåtan?
 
Användarvänligt

De där var inovativt bajsvänliga. Har inte sett den lösningen tidigare. Vet bara att det är ett problem om byxorna ska ner för lite afträde annars... Hur funkar de för att lyfta upp akterpartiet, som det är jag gillar med hängslen, undrar jag också på. Har någon ett svar på gåtan?

Jag förväntar mig dessa är enklare efter avträde och bara två punkter att fästa. Men fördelningen av vikt måste vara bättre på vanliga. En ögla med snabbspänne runt midjan och sedan denna sidolösning ser jag som den smidigaste. En får väl snickra själv vilket oftast inte blir så vackert. En nackdel med denna är nog kardborre som troligen fastnar i yllekläder.
 
Utan hängslen - det ultimata äventyret?

Jag har läst kilometerlånga trådar om att starta eld, klä sig rätt i den obevekliga vildmarken och ha de bästa vildmarkskalsongerna av allt från sälskinn till goretex . Däremot har hängslen förbisetts. Utan rätta modellen av hängslen tenderar överlevnaden hänga på en skör tråd. Jag är och förblir en röst för hängslen.
Medelst hängslen sitter jällivarehänget på en skör tråd. Ty hängselet lyfter upp byxans bak till dels att bli nästintill något för cattwalken och dessutom se till att värma ändalykten.
Hängslen borde bli mer uppskattat. Hängslen är ett både praktiskt och smått genialiskt påfund i dessa svåra tider.
 
Borde gå att utveckla

Jag har testat dem.
Tyckte inte vinkeln var optimal för mig så jag sydde ett par själv.

Snigeldesine
Ja de borde gå att få bättre. Vinkeln vet jag inte men de trycker vid ryggkotan mot vanliga hängslen trycker över axlarna.

Har även provar Recons modell och det enda felet där är att jag var tvingad välja stora modellen mot rekomendatIon utifrån längd som var lilla. Men de ha fyra olika kardborre som skall fixas efter blottläggning av bottensömmen som nackdel. De är dessutom bredare än Snigel. Vanliga byggjobbarhängslen fungerar alldeles utmärkt om man kan ha spännet.
 
Bra modell

Jag har läst kilometerlånga trådar om att starta eld, klä sig rätt i den obevekliga vildmarken och ha de bästa vildmarkskalsongerna av allt från sälskinn till goretex . Däremot har hängslen förbisetts. Utan rätta modellen av hängslen tenderar överlevnaden hänga på en skör tråd. Jag är och förblir en röst för hängslen.
Medelst hängslen sitter jällivarehänget på en skör tråd. Ty hängselet lyfter upp byxans bak till dels att bli nästintill något för cattwalken och dessutom se till att värma ändalykten.
Hängslen borde bli mer uppskattat. Hängslen är ett både praktiskt och smått genialiskt påfund i dessa svåra tider.

Vi delar uppfattningen om att delningen inte bör vara till beskådande normalt.

Denna modellen vet jag inte vart jag hittat men enkel är den och praktisk.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    43.2 KB · Visningar: 696
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutmedlemskap0904 Hängslen Utrustning allmänt 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.