• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Häng med och ta skärmflygcert i Åre!

Hej! Åker till Åre v. 36 och går en skärmflygkurs. Vore kul om det finns andra intresserade som hade lust att hänga på?

Är själv en rastlös äventyrssökande kille på 22, har provat på lite av varje, allt från dykning, klättring till bungee jump och fallskärmshoppning. Planerar en resa till sydamerika, och flyga skärm i anderna kanske? ;) Ska bara åka till Norge och jobba ihop lite resekapital först. Kanske en medresenär även där? Skriv om så är fallet, hade gott / andres
 
låter väldigt skoj:) skulle inte tacka nej till det, men undrar som föregående skribent vad ett sådant cert skulle kosta. är även lite nyfiken på vart du tänkte jobba i norge, ska själv söka jobb där och undrar ifall du har några bra tips att komma med!
 
tja

skulle verkligen vilja hänga med men kan ej...men om det ngn gång är ngt annat så hör gärna av dej!

ciao/ Emma
 
Hej! Ser att det är läängesedan jag var inloggad & skrev detta, men tänkte jag kunde svara ändå...bättre sent än aldrig då :)

Ett vanligt pris på grundkursen ligger runt 5000-6000kr har jag för mig.

En del hemsidor med bra information:

http://www.paragliding.se/
http://www.skysport.se/
http://www.skarmflyg.com/
http://www.paragliding.org/

Till Sanna: har du inte redan varit i Norge & jobbat så åk! Helt klart värt det, om inte bara för att vidga sina vyer. Bäst chans att få jobb på plats. Personligen har jag kommit fram till, av de jobb där ingen utbildning krävs, att lagerjobb är där man tjäna mest pengar. Fisken kan jag vara utan! ;)
 
Norge here we come!

Ha, vad sjukt!! Satt just och knåpade ihop ett inlägg om att åka till Norge och jobba, när jag läste vad du skrivit... Jahapp, ja ska du till Norge så är jag på! har du nån plan för vad du tänker jobba med? Har ju hört om folk som åker dit, rensar lite fisk och blir rika på kuppen. Låter bra tycker jag :) Skriv och berätta lite om vad du tänkt dej så får vi se!!
 
Hej! Va kul! Har ett par kompisar som är på g å följa med, men de är såna segmörtar så man blir mörkrädd. Fiskjobb kan vara bra om du hittar ett bra företag och kommer i rätt tid/säsong. Har jobbat med fisk i Ålesund men det är för min del för slitigt, slemmigt & osäkert med övertid. Planerar själv att åka till Oslo nån gång i augusti förmodligen. Blir lagerjobb med största sannolikhet. Har du truckkörkort är det en fördel, men som tjej har du även en fördel eftersom lagerjobb är så mansdominerat och de försöker ändra på den balansen. Hör av dig om du vill åka tillsammans, alltid roligare om man är fler :)

Såg att du, liksom jag, var intresserad av lära dig kitesurfa. Vet du om nån bra skola, eller skola överhuvudtaget, i Malmö el. Lund?

Hade gott,
Anders
 
...

Tjena tjena!
Låter ju faktiskt egentligen roligare att göra något annat än att rensa fisk, men jag trodde det var svårt att hitta andra jobb...!? Har du redan fixat lagerjobbet? Är ni många som ska dit? Jaha, man skulle kanske dra till Oslo då då... får kolla upp läget lite. Måste skaffa mig en plan för hösten snart känner jag.
Om du vill kitesurfa finns en klubb i skåne som har en hemsida: http://www.kitelife.se.
Man blir rejält inspirerad, fasen att det är så dyrt... dom brukar hänga i Lomma och bara se så himla coola ut. vad kul det verkar!!!
 
Ja, om man vill jobba så får man jobb. Dock så gäller det ju att hitta ett jobb där man trivs, & om man är där för att tjäna/spara pengar, finna ett jobb med åtminstone en del övertid.

Om du är i Malmö nåt så hör av dig så kan vi ju träffas & ta en fika eller nåt?

Trots ett väldigt bra forum är jag inte inne här så ofta, men jag kan alltid nås på 0730409600 lr wijk99@yahoo.se

Hade
[Ändrat av bodhi 2006-06-26 kl 15:49]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JanneSWE Grövelsjön vecka 11, häng med! Reskompis 0
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
Lokesnoke Cykla genom Sverige till sommaren - häng med? Reskompis 0
Polymeras Häng med till Sydamerika? Reskompis 1
Daddy Cool Cykla till Tour de France --> Häng me! Reskompis 0
stina_z Häng med till Asien! Reskompis 1
MartinR Häng med oss på fjälltur en vecka Reskompis 1
Anorb Sökes tursällskap inför sommaren 2015, Åre med omnejd. Reskompis 0
GORELI Åre vecka 32 Reskompis 0
firebirdhenke Åre V11 sön-sön Reskompis 0
sagoskog Åre - Storulvån (mars/april) Reskompis 1
R_85 Åre v.33 - 35 Reskompis 0
J_F Familj söker skidåkare att dela boende i Åre 19-26/1 2008 Reskompis 0
Alllexandra ÅRE 07/08 Reskompis 0
adventure_transport Samåkning till Jämtland/Åre/Storulvån v.11 Reskompis 0
Baa softa folk till stuga i Åre över nyår Reskompis 1
deca_sweden Från GBG till Åre v27 Reskompis 1
Pott Reskamrat till Åre Äventyrsfestival Reskompis 0
offpizt Helg-Pendla till Åre från Kusten(Kfors/Hsand/Solleftå) Reskompis 0
Demmo Stugplats ledig i Åre v.4 Reskompis 0
pedhan Lagkompis till F.E.M.30 i Åre 2-3 Aug. Reskompis 2
Johanna81 Sällskap till Åre Reskompis 0
offpizt Helgpendla till Åre ??? (Höga Kusten - Åre) Reskompis 0
diverski Skidsugen-Åre i morgon??? Reskompis 0
iRichie Säsong i Åre 2001 Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.