Greppbräda - något att satsa på?

Som nybliven småbarnspappa kommer nog besöken på klippa och klätterhall att, hmm, glesas ut ytterligare något.

Jag funderar då lite på om en greppbräda skulle kunna vara något att spika upp på väggen därhemma. Den finns ju riktigt snygga träbrädor i trä.

Men, då är min fråga, kommer man att använda den? Eller blir det som dom där grejerna folk köper från TV-shop och lägger under sängen?
Hur fort tröttnar man på en bräda?

Och sist men inte minst - hur ofta behöver man träna och vad kan man förvänta sig för effekt?

Uffe
 
Jag är i samma läge, småbarnsfar...Kom fram till att jag behöver stärka upp mina underarmar, fingerstyrka och träna rygg/axlar. Jag köpte Metolius Simulator på Addnature i torsdags...
http://hk.youtube.com/watch?v=eNHOS4MQwos
Kostar knappt 1000 kr.
Har kört ett par pass och den är GRYM! Jag är så svag så jag orkar inte hänga i den och göra moves så jag har monterat den på en bräda och har hängt upp den i en ribbstol vi har för barnen. Funkar perfa. Kan justera höjd och även sätta fötterna på de lägre ribborna för att avlasta. Pumpen i underarmarna blir kanon. Jag rekommenderar den verkligen!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alven Val av greppbräda Sportklättring 2
Linman Greppbräda??? Sportklättring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.