Graninge Trailrunning

Jag har köpt ett par graningeskor (Bálggi), och kan efter en sommar konstatera att sömmarna inte håller. Jag har gått tillbaks till butiken och fått nya, och är nu inne på 5:e (femte) paret som spricker.

Är det någon här som varit med om liknande, eller är det jag som har otur...? Har ni andra erfarenheter av Graninges andra skormodeller?

Tänkte få höra lite synpunkter...

Vänligen
Tarra
 
Om jag inte kommer ihåg fel är det väl deras löparskomodell? De borde ju tåla ett antal mil innan sömmarna går sönder. Skriv ett mail eller ring och snacka med Graninge.. de ska väl stå för kvalitet, och jag tycker inte det är rimligt att skorna ska gå sönder så fort. Det skulle vara intressant att höra vad de säger om det.

(har funderat på kängor från Graninge själv.. där vill jag inte ha några trasiga sömmar!)
 
MAJJEN; sa:
[QUOTETänkte få höra lite synpunkter...

Konstigt att du inte redan bytt skofabrikat. [/QUOTE]

Eftersom jag betalat för ett par, och hämtar ut det nya paret efter det andra på reklamation kan jag ju se om jag inte snart får valuta för mina pengar..


Fredrik Öhman; sa:
Om jag inte kommer ihåg fel är det väl deras löparskomodell? De borde ju tåla ett antal mil innan sömmarna går sönder. Skriv ett mail eller ring och snacka med Graninge.. de ska väl stå för kvalitet, och jag tycker inte det är rimligt att skorna ska gå sönder så fort. Det skulle vara intressant att höra vad de säger om det.

(har funderat på kängor från Graninge själv.. där vill jag inte ha några trasiga sömmar!)

Jo, man kan ju tycka att en sko som är avsedd för löpning i terräng ska tåla mer. Det par som hållit kortast tid gick sönder inom ett dygn efter inköp. Jag har pratade med Graninge i början på veckan, och de tyckte det var "helt sjukt", och lovade ringa tillbaks. Än har jag inte hört något...

Behöver jag säga att jag är mycket tveksam till att köpa någon av deras dyrare kängor efter det här..
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.