GPSmap76

Jag har en Garmin 76Map
Är ganska nöjd.
kartorna är ju som dom är, det är ju ingen "plotter" med den lilla rutan. Men tillsammans med andra karotr har jag tagit mig fram till ställen utan att tveka.


jag har lärt mig allt utan instruktionsboken, utom följande:
Jag hade en Garmin 48 förut, på den gick det att ställa in bredden på "motorvägen", det går det ej på 76:an.
 
Jag har en GPSMAP76S och är mycket nöjd. Min enda invändning är att displayen möjligen kan upplevas som mindre skarp än t.ex. Vistans men å andra sidan är den större.

/Henrik Andersson
 
Bra display

Har en GPSMAP 76S, som jag är mycket nöjd med. Den stora diplayen gör att jag för det mesta klarar mig utan läsglasögon i skogen.
 
Bra GPS

MAP76 ägare sen ett år och är mycket nöjd. Valet blev 76:an för displayens storlek samt mer användarvänlig än sina mindre syskon. Går t.o.m. att manövrera med handskar på.

Bertil
 
Helt ok..

Jag är nöjd med det mesta på min GPSMAP 76S. SOm tidigare skrivits är inte skärmen lika skarp men större. Jag tycker inte heller att menysytemet är lika intuitivt. Etrex serien tycker jag var ett steg i rätt riktining och och fyrvägs knappen på Etrex var mycket användbar för att snabbt knappa in namn på punkter. Den saknar jag. Att bläddra runt mallan olika bokstäver känns mycket förlegat :-( Den har mer gemensamt med min gamla GPS 12 XL än med Etrex om jag ser till menysystemet. Men att ha en stor display tycker jag uppväger nackdelarna. Mottagning och batteriförbrukning är så bra som jag hade förväntat.
 
jonasolof; sa:
Ska man resonera kan man ju säga att Sportrak och Meridian väl är intressanta alternativ. Se jämförelse på http://www.gpsinformation.net

hejonas

resencera, resencera, Inte resonera!
Tråden gällde ju om vi kunde bistå med info om just denna mottagaren.

Jag tycker att 76-serien är trevliga och funktionella och jag uppskattar möjligheten till extern antenn MEN jag skulle nog vänta lite och se vad 60-serien erbjuder och till vilka priser.
Om du vill ha din mottagare nu så slå till, det finns en tråd i forumet om priser o inköpsställen.
Tror att Erlandssons brygga o Hjertmans ligger bra till i pris.
 
Synnerligen dumt

Det vore ju lika dumt att inte resonera om andra mottagare, som att säga "Använd Vollsjö", när någon frågar om lämpliga trätofflor att gå i träsk med, i stället för att då säga "Vore det inte bättre med gummistövlar?".

Anders
 
GPSMap76

Tack alla som svarat angående mina funderingar kring denna GPS! Nu har jag beställt en från http://www.hjertmans.se till ett pris av 3590 kr. Normalpriset är 5400. Julrabatt ges fram till den 4 januari 04! Tyvärr, så hade dom den inte på lager, men lovade leverans före jul! Nu ska dom upp till bevis!
Hälsar
Inge Bäckström i Göteborg!
 
Re: Synnerligen dumt

apersson850; sa:
Det vore ju lika dumt att inte resonera om andra mottagare, som att säga "Använd Vollsjö", när någon frågar om lämpliga trätofflor att gå i träsk med, i stället för att då säga "Vore det inte bättre med gummistövlar?".

Anders

Nu tycker jag inte vi ska renonsera om det här mer, det blir så lätt nonsens om och om igen

Hejonas
[Ändrat av jonasolof 2003-11-28 kl 12:38]
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.