Gjendebu

För en massa år sedan var jag i Gjendebu i norska fjällen. Då tyckte jag att detta var en av de finaste platser jag varit på. I sommar funderar jag på en kortare tur i det område, ca 4- 5 dagar och undrar om någon har någorlunda aktuell information. Gjendebu verkar inte ha någon egen hemsida eller motsvarande. Är det någon som varit där nyligen och kan dela med sig av erfarneheterna?
 
Mycket folk får du räkna med om du är där under högsäsong (dvs sommaren). Annars ligger det ju underbart fint inne i jotunheimen, lättillgängligt med båten dessutom. Det mesta finns att köpa.

Har du otur så jobbar gubbj*veln kvar i receptionen på Gjendebu, glöm då för allt i världen inte att skälla tillbaka på honom. Det är han värd, han har sabbat många personers fjällturer genom åren.
 
tilltopps.com

På sidan tilltopps.com finns allt du behöver veta om Jotunheimen, samt mycket annat läsvärt och intressant om fjällvandring, en mycket bra och informativ sida !

Mvh. Håkan Jansson
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jorgenhellberg Tältplatser Gjendebu till Memerubu Fjällvandring 2
Jokk Memurubu-surtningsui-gjendebu Fjällvandring 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.