Get Out!

Jag vill bara påpeka, att en riktigt bra butik nu har visat att den är klart bäst..!

Jag var nere på Get Out mässan i lördags för att klämma och känna på alla prylarna. Men jag kunde inte bestämma mej för nåt köp...
Det blev eftermiddag och det var dags att ge sig av hem till Norrköping igen, men jag ville ju inte åka därifrån helt tomhänt. Jag tog några bestick, som jag behövde för sporken har gått av.
Lite stressigt, för att vi skulle åka och ganska mycket folk i kassan, så jag betalade och tackade för att snabbt komma därifrån.
När jag kom hem så märkte jag att det fanns för lite pengar i plånboken, jag hade fått en hundring för lite i växel... Shit också, tänkte jag, att man aldrig lär sig...
På söndagen så ringde jag till butiken för att förklara vad som hänt, men hade väl ingen större förhoppning om att det skulle gå att fixa.

Han som svarade är nog världens trevligaste butikpersonal, utan några som helst konstigheter så sa han att det var tråkigt det som hade hänt. Ska jag skicka en hundring till dej eller ska vi sätta in den på ditt konto..?
Nä, jag kan göra en beställning från er sida så kanske det kan fixas till på fakturan, eller..?
Javisst, men maila in och skriv ditt ärende bara, så fixar det sig.

Jag beställde en Exped hängmatta via deras sida i söndags och fick den direkt i brevlådan idag tisdag, med justerad faktura och allt..!

Det kallar jag snabba leveranser och inget krångel och sånt imponerar på mej.
Är det något jag verkligen kan rekomendera så är det att handla från deras sida, eller varför inte åka ner till butiken. Personalen är lika trevliga i verkliga livet som över telefon och internet.

Så nu blir det hängmattläger i helgen, då jag skall vandra Sörmlandsleden till Katrineholm...
Hoppas det inte regnar på nätterna bara...

/Dennis
 
Så skall det fungera! Har inte handlat från dem men spanat en hel del på deras hemsida, härligt att veta att de behandlar sina kunder väl. Känns tryggt inför en framtida order:)
 
Har varit nöjd med mina leveranser därifrån. Har inte behövt reklamera något, men om det någon gång behövs så är det tryggt att veta att det är vettig personal där.

/Ulf
 
Har också bara positivt att säga om dom!
Började inledningsvis att beställa helt och hållet via nätet fram tills dess att jag hade en fråga och ringde dit.
Efter det samtalet så ringer jag alltid in mina beställningar. Mycket trevlig och kunnig personal!

Nu senast hade jag beställt en kanotvagn!
Men det visade sig att den var en aning för stor och jag ville returnera den och byta mot en mindre modell.
Jag ringde och fick till svar att det inte fanns speciellt många av den mindre modellen men att de för säkerhets skull skulle lägga undan en till mig. Dessutom skulle jag skicka med kontonummer så de kan sätta in mellanskillnaden på det.

Nu har den inte kommit än, men jag tvivlar inte en sekund på att det inte kommer fungera klockrent även denna gången.

//Peter
 
Instämmer fullständigt!

Beställde en Leatherman e300 (499:) från Getout för ett litet tag sedan.
När paketet kom visade det sig att jag fått en c300 (399:) som saknar den inbyggda karbinhake som var en av huvudanledningarna till att jag valde just e300. På fakturan stod det däremot e300 och priset var 499:-.
Ringde upp Getout och förklarade läget samt berättade att jag tänkt ha kniven med på en semesterresa 3 dagar senare och "Vad gör vi nu?"
2 dagar senare ligger det ett kuvert i brevlådan och en ny kniv. Inte rätt modell den här gången heller utan en e304x, en betydligt bättre och dyrare kniv (799:) och ett brev med texten:

"Modellen du hade beställt är tyvärr slut. Vi skickar den här istället. Hoppas att det är OK med dig."

Inte nog med att de löste problemet. De gjorde det tillräckligt snabbt för att jag skulle ha min kniv innan jag åkte på semester och dessutom skickade de en nästan dubbelt så dyr produkt utan att ta extra betalt. Service blir inte bättre än så här!
 
För 4 år sedan köpte jag ett Vaude liggunderlag på Getout och förra året fick jag en reva i det ,tyvärr. Hade laglappar men inget lim , var inte hundra på om det fanns med i kitet överhuvudtaget när jag köpte det . Så jag mailade Getout med frågan om vad som skulle användas och om de hade lust att stoppa det i ett kuvert med inbetalningskort eller kontakta mig för överföring av pengar via bank.
Gick en dag , andra dagen kom fortfarande inget svar. Dag tre trillade det ner ett kuvert i brevlådan , öppnade det och där låg mitt lim , utan faktura !

Har varit där ett flertal gånger för att handla / gå på mässa och det måste vara en bland de trevligaste butikerna som finns när det gäller kundkontakt .
Kan rekommendera den butiken STARKT !
 
Kan bara instämma i hyllningskören... träffade dem på mässan i sthlm och insåg snabbt att dom jobbar grymt bra med detaljkunskap och service! Jag jobbar själv med service, och har gjort det i snart 20år... har drivit butik och utbildat många i ämnet genom åren... och jag vet att det tyvärr inte är en självklarhet hos alla säljare, att ha rätt inställning till sin roll.

Har handlat av dem för några år sedan och det funkade superbra!

Thomas
 
En till som bugar!

Kan som alla andra bara berömma personalens förträfflighet, snabba på svar, leverans och framförallt bra priser.

Är det ingen som fått vänta eller bara fått "normal" service?

Eller är detta Sveriges bästa butik i kategorin Frilufts utrustning!?!?!
 
Kan som alla andra bara berömma personalens förträfflighet, snabba på svar, leverans och framförallt bra priser.

Är det ingen som fått vänta eller bara fått "normal" service?

Eller är detta Sveriges bästa butik i kategorin Frilufts utrustning!?!?!
För några år sedan beställde jag en ullfrotté 400 tröja, grön storlek L, kort dragkedja. Fick en grön storlek M. Skickade tillbaks den och fick snabbt en ny, blå i storlek L. Ringde upp dem och fick veta att den gröna storlek L var slut. Nöjde mig med den blå, men det var inte "perfekt" service utan kanske den mer "normala" som efterlystes här?

Raskesven
 
För några år sedan beställde jag en ullfrotté 400 tröja, grön storlek L, kort dragkedja. Fick en grön storlek M. Skickade tillbaks den och fick snabbt en ny, blå i storlek L. Ringde upp dem och fick veta att den gröna storlek L var slut. Nöjde mig med den blå, men det var inte "perfekt" service utan kanske den mer "normala" som efterlystes här?

Raskesven

Hehe... jag brukar alltid säga till mina anställda:

- "har vi inte den gröna tröjan som kunden frågar efter, visa den blåa och den röda istället"

... oftast blir kunden glad och köper den blåa, men det är ju tveksamt om det är bra service vid försäljning på distans... dom kunde ju frågat innan...

Thomas
 
Jag beställde lite käk av dom. Mejlade när deras utlovade leveranstid passerats med nån dag och undrade vad som stod på? Inget svar, ingen kompensation.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Norell Outnet förvärvar Get Out AB Utrustning allmänt 29
Vandrare Let's get the gear Utrustning allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.