Gasolflaska p2000 - hållare

Hejsan!

Som komplement till det gasoldrivna trangiaköket har jag också diverse prylar till att ansluta flasktyperna P2000, P2006 och P2012. Vikten på de sistnämnda är rätt hög men P2000 är bekväm. Dock har den en riktigt smal fot. Undrar därför om flaskan kan ligga när den används med slang till campingkök? Undrar också om det finns någon lämplig stabil fot till den som passar bra om man vill använda gasollampa eller gasolvärmare till den. Med tanke på vältrisken är det viktigt att den står stabilt. Finns det att köpa eller får man se sig om efter egettillverkat?

MVH Daniel
 
Nej men ja

Kranen på flaskan måste ligga högt. Annars kommer propan i vätskefas ut till brännaren. Med många brännare innebär detta att den flammar upp med meterhöga lågor (eller högre!). Så tuben kan typ halvligga dvs luta utan att det gör något, men hamnar kranen för lågt vätskematas brännaren. Några fötter till tuberna känner jag inte till, men det finns säkert någonstans.
/John
 
När jag var liten var ute och campade med mina föräldrar så vet jag att vi hade någon variant av fot till p2000 tuberna, om den var köpt eller egentillverkad vet jag inte
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hallonraden Feltemas nya gasolflaska Kök och brännare 38

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.