Garmin och Garmin connect

Hur kan jag lägga till ryggsäck, viktväst eller liknade i mina aktiviteter?
Jag har letat och Googlat.
Men vist borde det gå?
Det är ju stor skillnad på belastning på en vandring utan och med tung ryggsäck.

Något förslag???
 
Kanske något att be dem lägga in. Finns ju diverse ovanliga aktiviteter redan som wingsuitflygning och till min glädje liggcykel.

Thure
 
I Garmin connect: (redigerat, i mobilappen)
Tryck på de tre prickarna nere till vänser märkta "mer"
Gå till utrustning
Välj "Lägg till"
under utrustningstyp väljer du "annan"

Då kan du skriva in fritext fälten och du får inte samma typ av lista som när du vill lägga till skor.
 
Poängen skulle kunna vara att gång med ryggsäck med last ger högre energiförbrukning per distans. En indikation på detta skulle kunna vara högre puls. Tänkbart att Garmin skulle kunna fixa en algoritm för detta.

Men de kaloriuppskattningar som Garmin ger för olika aktiviteter bör tas med en rejäl nypa salt IMHO.

Thure
 
Ja precis
Jag antar att jag får lite högre puls och lite lägre fart.
Och tänker jag att Garmin tolkar det som en dålig dag, eller att jag är överansträngd eller på väg att bli sjuk och inte att jag går tungt lastad.
Dvs högre belastning under aktivitet
 
Jag var i kontakt med Garmin och fick följande svar.
Så om ni går in nedan så kan kanske den funktionen komma eller om ni har andra förslag på funktioner som saknas.

Hej Stefan!


Tack för att du har kontaktat Garmin Support.

I dags läget så har vi ingen funktion i varken appen eller i klockan där man kan lägga in extra vikt.
Det du kan göra är att lämna det som feedback direkt till våra utvecklare i USA som har hand om dessa frågor via denna länk: https://www.garmin.com/en-US/forms/ideas/
Tänk på att skriva på engelska.


Önskar dig en fin dag!
 
Återupplivar den här tråden istf att starta en ny,
det handlar ju om Garmin och Garmin Connect

Det är förändringar av Garmin Connect appen (och webversionen) på gång och för många finns det redan en beta tillgänglig att kolla på. Läs mer hos Ray
Ur texten
"One of Garmin’s advantages (if you can get out of the Home Screen), is that they’ve got FAAAR more data than any other sports-focused watch out there."
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.