Fotoalbum, vilken filtyp?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Jag försökte ladda upp bilder i mitt fotoalbum (jpg-filer, under 500K) , men fick meddelandet fel filtyp.

Jag letade i reglerna för fotoalbumet och sökte med nyckelord "filtyp" i forumet efter vilken filtyp som är giltig, men hittade inget relevant.

Kan ni hjälpa mig med detta?

Tackar //CeeFlood
 
Verkar konstigt

Det du skriver är det som skall vara korrekt (max 500k och jpg). Prova igen och funkar det inte ta kontakt med mig på david.elmfeldt@utsidan.se

Vilken webbläsare och operativsystem kör du?

Hälsningar
David
 

clindh

Forumvärd
Vissa JPEGs bråkar

Jag har märkt att vissa JPEG-filer inte vill bli konverterade; troligen använder de någon senare finess som inte uppladdningsprogrammet hanterar (filerna skalas ner i storlek om de är för stora, därav omvandlingen).

Prova att spara om jpeg-filerna med något annat bildprogram och se om det hjälper.

Skicka mig gärna en bild du inte kan ladda upp så skall jag dissekera den och kika vad som felas (clindh@utsidan.se)
 
Är filtillägget med?

Macintosh hanterar filer utan filfillägg (.jpg till exempel). När jag skulle skicka sådan bild till Utsidans album blev det strul. Allt löstes när jag gav bilden filtillägget .jpg.

/Göran
 
Det finns ju en viss logik i att filer av samma typ skall döpas till samma filfillägg. Det är ett mycket vanligt problem som Macintosh användare möter när de träffar på den riktiga världen.
 
Det funkar med IE

Hej och tack för alla tips.

Jag kör Windows NT 4.0

Jag försökte först med Netscape Navigator 4.08, och det fungerade inte. Det går väldigt långsamt och instabilt, och jag fick även idag meddelandet "Fel filtyp".

Efter det testade jag med Microsoft Internet Explorer, och det fungerade utan att byta filtyp/justera bilden.

Så nu finns bilderna i mitt album.

//CeeFlood
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.