Formgjutna sulor

Har idag ett par sulor som formats efter uppvärmning i mina alldeles utmärkta Atomic pjäxor, Formothics tror jag det är. Tyvärr räcker de inte riktigt till för att ge det stöd mina hålfötter skulle behöva och jag drabbas emellanåt av skridskokramp. Undrar om någon har några tips och erfarenheter av mer avancerade gjutna sulor.
 
Göteborg?

Jag har haft skäl att vara nöjd med Löp&Skokliniken i Göteborg (http://www.lop-sko-kliniken.se/). Om deras sulor funkar bra i pjäxor vet jag dock inte. // Patric
 
Har också ett par Atomic med formade sulor, vet inte vad det är för tillverkare i och för sig. Men min hålfot är tämligen rejäl och hos pjäxhandlaren fyllde dom ut sulan på undersidan och slipa och hade sig tills den både räckte till i hålfoten och fick en plan undersida mot pjäxbotten. Kanske kan vara nåt!!
Funkar bra för mig!
 
ang. formgjutna sulor

själv har jag ett par riktiga doningar till sulor som är skapta av ortpedingenjörer här i västerås.

Om det nu är så att du får kramp så gå till husläkarn så att du får en remiss till ortopedtekniska avdelningen på ditt sjukhus, så att sulorna inte blir allt för dyra.

/anders
 
Formad sula inte alltid lösningen

Efter att hela tiden trott att det var mina sulor som inte var tillräckligt bra besökte jag Footworks i Argentiere i hopp om att de skulle kunna lösa mina problem. Och det kunde de. Fast inte på de sättet jag trodde de skulle göra. Efter att ha tittat på mina fötter, pjäxor och sulor undrade han för det första varför jag hade Atomic pjäxor - de passade inte riktigt min fot. Nästa fråga var vem som rekomenderat sulorna, jag skulle nämligen lösa mycket av mina problem genom att istället för Formthotics använda orginalsulorna. Jag fick ett par sulor i butiken och så tryckte de ut skalen lite, dessa åtgärder fick mina problem att försvinna och dessutom ville de inte ha betalt för utfört arbete. Inte ens efter att jag varit där en andra gång och justerat hälgreppen. Slutsatsen blir alltså att vi ska akta oss för att se Formthotics sulor som en generell lösning och att Footworks i Argentiere (finns i Alpcenter mittemot U.C.P.A.) kan vara värt ett besök. Vem som rekomenderade Formthotics från början kan ju faktiskt kvitta.....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
swediver Formgjutna sulor Skidor allmänt 3
tjuvkil Formgjutna pjäxor Skidor allmänt 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.