Förvaringsburkar, diskmedel behållare o sånt

Halo på er.

Jag håller på att försöka göra min camping/utomhus box så effektivt o bra som möjligt. Vikt inga problem i detta fallet alltså. Det jag undrar nu är om ni har några favoriter vad gäller bra o hållbara samt täta förvaringsburkar?
Allt från små till större. Gärna så billiga som möjligt. Nått speciellt märke som är favorit? Gärna som finns hos typ Ikea, Clas Ohlsson, Biltema mm.. Curver är de bra?
Kvalite o prisvärdhet är vad jag söker...

Undrar också om det är någon som hittat nån liten o tät diskmedel flaska.. Nån som har nått tips? Borde väl finnas nått i närmsta Ica butik, men hjälp mig gärna

Muschos grascias..
 
Plastflaskor

Plastflaskor
Kebo laboratorieprodukter har bra flaskor och burkar. En sökning med Goggle gav många träffar den första var http://se.vwr.com/app/Home

Till diskmedel använder jag en liten flaska som det varit hårbalsam (?) i, köpt på H&M. Flaskan såg "bra" och jag köpte några st. och struntade i innehållet :cool:. Hällde ut innehållet i tvättstället och diskade sedan flaskorna.
Så kolla bland hygienprodukterna. Nu på sommaren finns det bra reseförpackningar, men se upp med locken. Snäpplock kan åka upp :(. Många schampoflaskor i reseförpackningar har visserligen skruvlock, men ingen "propp" som hindrar att hela innehållet kommer ut på en gång :(.

Per Brune
 
diskmedel

brukar jag ha i en flaska för flytande handtvål
rymmer en deciliter eller två
har inte läckt för mig

filmburkar för småsaker?
 
Reklam och hotell

Promotionflaskor för shampoo, eller shampooflaskor från hotell brukar jag spara några stycken. De ska vara av hållbar plast, ha bra kork och lagom storlek.

Tips! Om nån kommer till ett New Otani hotell i Japan så kan jag rekommendera raklöddret i den extremt lilla tryckbehållaren! Liten behållare och bra raklödder.

/Håkan
 
öööhh

Kamerafilmburkar e bra till en massa småprytlar, ganska vattentät.. Kanske inte det bästa till tvål och diskmedel..
 
Får ta o kolla in HM

Tack för alla svar, fortsätt gärna. Härligt forum detta!
Jag vet av erfarenhet att tupperware förvaringsburkar brukar vara grymt bra konstruerade. Men vilka säljer dem o de lär väl kosta för mycket antar jag? Finns kanske inte riktigt små behållare heller?..

Magnesylburk, medicin burkar, jaa det funkar bra. Men lite större burkar typ microlådor i små format typ halvliter. Ingen som har nått att säga sånna saker?

Mvh
 
Jojoo..

Mmm, kan tyvärr inte vänta på nått sådant party :).. Vill köpa grejorna idag typ..
Verkar som om tupperware bara säljs via hembesök o sånt?? Har lite svårt att hitta nått annat ställe på nätet hittils.

Ingen BUTIK som saluför dem?

Party party
 
Re: Jojoo..

pher_; sa:
Mmm, kan tyvärr inte vänta på nått sådant party :).. Vill köpa grejorna idag typ..
Verkar som om tupperware bara säljs via hembesök o sånt?? Har lite svårt att hitta nått annat ställe på nätet hittils.

Ingen BUTIK som saluför dem?

Party party

Inte tupperware orginal (i princip bojkottar jag ALLT som inte säljs i ALLA affärer, det är MONOPOL), möjligtvis kan man hitta kopior i affär.
 
Mm, krånglar bara till det tror jag

Ja kul grej med sånna där partyn, men nog skulle tupperware sälja massvis mer om de sålde som "vanligt".. Det är juh bra grejer uppenbarligen. Känns bara som det blir dyrt med en personal som ska demonstrera o greja..
Får nog bli nått som finns i affärerna för mig.. Men nog ser de frestande ut de där små burkarna på deras hemsida. http://www.tupperware.com

Tänk att man kan blir sugen på plastburkar.. haha ;-)
 
Hur många använder egentligen miljövänliga diskmedel när de diskar och sköljer ut det i dom små fjälljokkarna?
Bara undrar?
Själv har jag aldrig använt något diskmedel på mina turer.

Mvh
mattias:)
 
norpan_; sa:
Hur många använder egentligen miljövänliga diskmedel när de diskar och sköljer ut det i dom små fjälljokkarna?
Bara undrar?
Själv har jag aldrig använt något diskmedel på mina turer.

Mvh
mattias:)

Jag håller med dig Mattias!!

Själv så är jag en gris, tvål, deoderant, diskmedel och annan smink får stanna hemma... Det räcker gott med en tvagning med enbart kallt och klart fjällvatten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gaion Gas-behållare på flyget? Utrustning allmänt 38

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.