Förvaring "cykelställ"

Här försöker man komma på nåt snyggare förvaring me året runt hojen i hallen.
Har nån fiffig lösning att förvara ögonstenen i hemmet? :)
 
Smidiga lösningar ni kommer med :)Jag funderar lite på att tillverka en måttanpassad "hojgarderob" me MDF-board så det ska vara fr. golvet t. taket ca. 240 cm hög samt bredden ca. 70-80 cm o djupmåttet 100-120 cm :)
 
Vad som är en bra lösning beror ju till syvende och sist på rummet. Lägg upp en bild på din hall vetja, så kanske någon händig typ får en snilleblixt. Annars låter ju hojgarderoben som ett häftigt projekt :)
 
Blir det inte jäkligt skitit på väggen? Eller gör du rent den innan du hänger upp den..?

Har det varit blött eller snöigt ute så får cykeln stå på tidningspapper över natten, annars hängs den upp direkt. Det blir lite smuts på väggen från däcken, men det är en sådan där rejäl texturtapet, så tar man ett par tag med en blöt trasa försvinner det och väggen är vit igen. Är man rädd om sin tapet borde det räcka med att sätta upp ett vanligt papper emellan. Jag är nog mer orolig för repor i golvet (bor i hyresrätt så det är "någon annans" golv). När cykeln hänger vertikalt trillar det ibland ner grus och vass småsten som suttit gömda på insidan av stänkskärmarna. Det kan bli ordentliga repor, såvida man inte är försiktig och håller golvet någorlunda rent. Av den anledningen är det nog smartast att ha cykeln i hallen om man tycker om att skita ner den, förutsatt att det finns utrymme där.
 
Frisk Luft nämnde hojgarderob och jag har varit inne på samma banor. För ett tag sen skissade jag upp en för min recumbent enligt följande modell:
 

Bilagor

  • Scorpionhylla.pdf
    121.9 KB · Visningar: 271
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ahlqvist Förvaring bagage Fredrikshamn Långcykling 2
KristianMattiasson ang. cykelställ för bil Långcykling 4
ekis Cykelställ för bil Långcykling 3
2004-06-16 Cykelställ för kula Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.