Första turen !

Köpte min första Mtb idag! det blev en Nishiki Team 08a... Var ute en sväng ca 2 mil
och det kändes hur bra som helst ! Ville bara dela med mig av detta ! / Ha de
 
Kul & grattis! En av de bästa sporterna! Upp med en bild vettja! :) Jag fick googla på cykeln, den ser fin ut! Har samma framgaffel och är nöjd med den men min hojj är fullgung och några kilo tyngre. Man får väl hoppas att du inte bor i Stockholmsområdet, jäkla regnande hela dagen, jag stod över att ge mig ut i lergegga å glashala rötter..
 
Kul & grattis! En av de bästa sporterna! Upp med en bild vettja! :) Jag fick googla på cykeln, den ser fin ut! Har samma framgaffel och är nöjd med den men min hojj är fullgung och några kilo tyngre. Man får väl hoppas att du inte bor i Stockholmsområdet, jäkla regnande hela dagen, jag stod över att ge mig ut i lergegga å glashala rötter..

Nej det gör jag inte, men det kom en del regn här också ! blött o lerigt..men det e väll så det ska va ?. Hur som helst så måste jag få upp benstyrka och konditionen. Nån som har bra tips på träningsupplägg ?
 
Kondis och styrka två färskvaror. Det förra genom längre turer det senare genom att cykla om igen samma måttliga men relativt korta uppförsbacke, försök få till 20-25 repetioner och håll tempot uppe.
Minimum 3x i veckan torde påverka både kondition och benstyrka. Glöm inte att äta rätt, vila och mjuka upp benen med promenader och lite simning.
//J
 
Kondis och styrka två färskvaror. Det förra genom längre turer det senare genom att cykla om igen samma måttliga men relativt korta uppförsbacke, försök få till 20-25 repetioner och håll tempot uppe.
Minimum 3x i veckan torde påverka både kondition och benstyrka. Glöm inte att äta rätt, vila och mjuka upp benen med promenader och lite simning.
//J

Tack för tipsen ! nu e det bara ut och köra.
 
Trevligt att se!

Ett träningstips kunde ju vara att även använda hojen till transport.
Jag inbillar mig att det ger fin träning, framför allt uthållighet, men en hel del kondition i längden och musklerna borde ju växa dom med. :)

Ett argument jag använder ibland, är att om du till exempel använder cykeln vid färd till och från jobb. Och under till exempel hemfärden skulle känna att: "nu är jag väldigt trött".
Inte kan du stanna? :)
Du måste ju trots allt ta dig hem.
Och denna sista bit borde ju ge mycket.
Det är dock spekulationer.

Åvan tanke går ju såklart att fuska sig igenom på diverse sätt, som jag antagligen inte behöver nämna. ;)

Mvh Roger
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.