Försäljarnas kunskaper om gift i kläderna.

Under ett besök på bilsalongen sprang jag på ett stånd med Materhorn kläder, kikade lite på en jacka, när försäljaren kom, detta måste varit den bästa jacka som går att köpa för pengar om man ska tro honom. När jag ställde frågan om det fanns gift i kläderna fick jag till svar att ekologisk mat vist inte var bättre att äta enligt en nyligen publicerad studie.
Försäljaren blev märkbart helt stäld.

Detta är väl kanske inte det vanligaste klädmärket men man undrar ju hur det står till ute i butikern.

Hur är kunskaperna efter dom nyligen diskuterade gifterna i kläderna?
Någon som varit i en liknande diskution och kanske med ett kunnigt och trevligt bemötande?

Daniel
 
Äh, det går att ställa vem som helst genom att läsa på ett område och sedan verkligen försöka. Jag tycker inte man ska lasta enskilda försäljare för att det finns gifter i membrankläder.
 
Jag tycker i och för sig att det inte är ett oskäligt krav att försäljare av dyra kläder (särskilt om det är mässrepresentanter) är uppdaterade och kan ta ställning till vad som rör sig på deras område.

Att börja prata om Krav-märkta grönsakers näringsvärde när en kund frågar om fluorerade gifter i impregneringsmedel är inte direkt proffsigt.

Tänk följande scenario på en bilmässa:
Du:
"Hej, har ni på BMW utvecklat säten som skyddar mot pisksnärtskador?"
Kille med slips:
"Pfft, det är inte bevisat att man sitter bekvämare om man tar med en sån där uppblåsbar nackkudde på tåget"
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.