flytande krita

jag läste i nån gamal bergsport tidning om en flytande krita.
Enligt personen som skrivit recensionen skulle man gnida in händerna i det ock man skulle inte svettas på 20 minuter.
varför har inte det blivit en storsäljare, vad gick snett?
 
Deo på fingrarna?

Vet inte, har inte apotektet någon såndär specialdeo som heter typ "absolut torr" eller nått, det borde man ju också kunna ha på händerna. Tyvärr så tappar man ju den psykiska effekt krita har inför ett svårt move.
 
Bökigt att krita på...

En av anledningarna till att detta inte blivit någon jättehit är (för egen del) att det A) är dyrt (såsom i MYCKET dyrare per flaska än per kritblock, och de räcker ungefär lika länge) och B) är bökigt, för att inte säga omöjligt att ta på krita "under resans gång", något som i och för sig mest är ett problem på lite längre turer...

Jag återgick ganska snabbt till "klassisk" krita p.g.a. ovanstående. Har i och för sig bara testat ett par flaskor. Någon från metolius och någon från Entreprise. De verkade på samma sätt och luktade likadant (för övrigt luktar det rätt starkt, så det kanske också kan vara ett skäl?), så jag tror att det är ungefär samma produkt.

/Kotten
 
Har testat någon enstaka gång bara men var nöjd med resultatet. Kommer förmodligen inte använda det ofta men när det är väldigt varmt ute och man svettas som fan så är det bra.
Man slipper krita lika ofta som man annars skulle göra och när man klättrar på sin gräns är allt som gör klättringen lättare välkommet.

Tjacka en flaska och testa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bellasoda Upsalite - ny krita? Klättring allmänt 1
Visenten Har någon testat High Sports krita? Klättring allmänt 4
zzeezz Krita Klättring allmänt 7

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.