• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandra v. 29, 31 el 32?

Hej!

Jag heter Anna och bor i Skåne.

Jag har planer på att fjällvandra i antingen svenska eller norska fjällen i sommar (v. 29, 31 eller32), mitt sällskap har nu fått förhinder och jag söker efter någon som vill följa med.

Jag känner mig trygg på fjället och kan hantera det mesta av väder, men känner mig däremot inte helt säker på kompass och karta vid dåligt och dimmigt väder. Har fjällvandrat endel och bott på Svalbard ett par år då jag fick möjlighet att va mycket på "tur".

Jag är intresserad av vandringar både med och utan toppturer, kanske lite fiske och med god mat:)

Är du intresserad så hör av dig!

Anna
 
vandringslängtan

Hej Anna!

Jag är också sugen på att komma iväg på mer vandring och har möjlighet vecka 31 och kanske vecka 29. Vecka 30 ska jag till Helags och vandra med vänner som också har sin lilla son med sig men jag skulle gärna gå mer när de åker hem och kan tänka mig både Norge och Sverige då. Gärna någon topptur men inte något krav. Det skulle kanske också gå bra att hänga på den barnvänliga turen om du vill det. Tror de går på rätt bra trots en liten kille på ryggen.

Jag har inte jättemycket erfarenhet men älskar det och har längtat hela året :)
Om det låter intressant så kan vi väl höras.

Sara
 
Hej. Jag letar också efter vandringssällskap, var och när spelar inte så stor roll. Vore kul om vi kunde få till nåt. V. 32 är egentligen bäst för mig men funkar nog med övriga veckor också, gäller bara att stuva om lite i kalendern...

Har ni pratats vid ännu?

// Martin
 
Hej!

Jag bor i Göteborg och är också intresserad av att hänga med!

Jag var i Jotunheimen med några kompisar tidigare i sommar. Det var så storslaget och vi var där så kort tid så jag hade tänkt åka tillbaka en gång till i sommar och göra några toppturer. :) Trodde inte det skulle vara möjligt att hitta resesällskap på så kort varsel (måste åka v 29) så jag hade planerat att åka själv men det skulle vara jättekul att få sällskap.

Jag gör som sagt gärna toppturer och tältar några dagar på samma ställe utanför någon av fjällstationerna, men har inte nåt emot en del vandring och tältning i "vildmarken" heller. Just Jotunheimen är inte nödvändigt heller, men det är häftig natur och nära jämfört med det mesta i svenska fjällen!

/David
 
Som jag precis skrev i en av "granntrådarna"...

Hej allihopa!
Jag är också ute efter resesällskap för fjällvandring. Är inte så noga vart, bara där finns fjäll och vildmark. Själv kan jag som absolut tidigast fara med tåg/buss från Luleå den 30/7 och hade tänkt mig några dagar till en vecka. Bra om jag är hemma senast 12 augusti, men inget måste (går planera om till valfri vecka i augusti vid behov).

Är vältränad, har allt i utrustningsväg o s v. (...utom tält, men har nytt finfint tvåmans- på inköpslistan, så det är snart fixat).

/ Niklas
 
Hej!

Jag har kollat på länken och vill gärna följa med! Tiden passar mig perfekt! Tycker att det, speciellt med tanke på att det är ganska snart till avresa, är lättare att pratas vid på telefon. Jag har semester och är tillgänglig för det mesta, så ring mig gärna imorgon!

0733-567489

Ha det bra!
Anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.