• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

fjällräven classic

Nu har jag varit inne på Fjällräven classics hemsida och blivit lite sugen på att gå... Jag har vandrat den sträckan förut, fast åt motsatt håll och det är ju galet vackert...Såvitt jag förstår så är det mkt folk som går så på det sättet är kanske resesällskap överflödigt, men det vore ändå kul att bubbla lite med någon som går i liknande tankar, eller som har erfarenhet av att ha deltagit. Gärna en skåning, då kunde man ju åtminstone få sällskap på resan upp!
 
Hej jag gick förra året, då var det svalt och frost på morgonen kanon när man skulle vandra. Hade planerat att gå på 5 dygn men räknat lite fel så det blev på 4. Gick tillsammans med en som jag gått förut med och det underlättar att ha gemensamt tält och kök. Kan inte komma iväg i år på turen men såg att det är betydligt fler och då gäller det att planera var man ska tälta om man vill ha känslan av vildmark. MVH rosberg1@telia.com
ps. trevlig tur
 
Känslan av vildmark är väl inte direkt överväldigande på Kungsleden i normala fall... Lägg till 1 000 vandrare som "tävlar" i Classic så kan Kungsleden kanske jämföras med Kungsgatan under julrushen. Och alltså ett ypperligt tillfälle för att träffa likasinnade! Själv försöker jag undvika trängseln på Kungsgatan och förstår inte heller poängen med att tävla i att fjällvandra. (Men jag förstår att Fjällräven vill få ut så många som möjligt på fjället, och det är bara positivt om fler upptäcker tjusningen med detta.)
 
Startavgift

Har du inte fixat med startavgift än, kan du få köpa min billigt. Kan inte vara med eftersom en av mina bästa vänner gifter sig den tolfte...
 
Jag har inte fixat med startavgift men måste nog avvakta med det, för jag har inte riktigt bestämt mig.
Jag blev faktiskt lite tveksam till hela grejen när jag funderade närmare på att det faktiskt kan bli VÄLDIGT mycket folk som går. Det verkar som ett kul arrangemang tycker jag, men jag är ju åtminstone till någon del ute efter ensligheten i fjällupplevelsen, och den kanske det inte blir så mycket med i så fall.

Jag ska kolla lite andra alternativ och fundera lite.
 
träning inför fjällräven classic 06

hej,
jag kommer att delta i fjällräven classic den 12 aug i år . och håller nu på med att vandra i skåneleden. jag undrar om du har lust vandra tillsammans vecka 29 och 30? sjäv bor jag i malmö och kör bil.


Mvh
 
helg träning inför fjällräven classic

under helger på vecka 29 och 30 tränar jag inför fjällräven classic. finns det någon som är intresserade, får ni gärna ta kontakt med mig via mail eller inlägg.

mvh
yang
 
tibet

nästa år tänker jag åka till Tibet och vandra där istället om allt omständigheter uppfyller för min del.
har det
Yang
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nybörjare från falun Fjällräven classic Reskompis 1
Mc Gyver Fjällräven Classic Reskompis 8
StefHan Fjällräven Classic Reskompis 5
jocke5 fjällräven classic Reskompis 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.